اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 1 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 21 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 1 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 1 آذر بشرح زیر است:

نقش موثر مراکز مشاوره پلیس در شرایط کرونایی

معمولا خدمات مشاوره برای مدیریت و کنترل روبرو شدن با چالش ها و مشکلات و مسلط شدن بر امور در شرایط حاد، مهارت ها و راهکارهای مناسب را به افراد آموزش می دهد.

امروزه با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، بسیاری از افراد با مشکلات درون فردی مانند استرس، اضطراب، افسردگی، نگرانی از آینده، مشکلات بین فردی و همچنین اختلاف با همسر و مشکلات دیگر رو به رو هستند که در این شرایط یکی از موثرترین راهکارهای حل مشکلات و معضلات ایجاد شده، مراجعه به روانشناسان و مشاوران خانواده است.

در فرآیند مشاوره و روان درمانی، درمانگر یا روانشناس به بررسی و ارزیابی وضعیت و شرایط روانی فرد پرداخته تا با ریشه یابی مشکلات او در جهت درمان و حفظ عملکرد و آرامش فرد اقدامات لازم و کاربردی را اتخاذ کنند.

همه ما می دانیم که پیش گیری، بهتر از درمان است و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد؛ ولی تعداد کمی از ما به سوی برنامه های پیشگیرانه می رویم، همچنین بیمارهای شایع روان شناختی، مانند افسردگی، اضطراب و مانند آن که وقتی شدت می یابند و زمانی طولانی هم فرد به آنها دچار باشد، مراجعه به درمان گر، ضرورت جدی تری می یابد.

در حال حاضر مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی آرامش پلیس، یکی از مراکز مشاوره فعال و تخصصی برای ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها در استان مازندران است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا این مراکز اقدام به مشاوره تلفنی از طریق سامانه پلیس پاسخگو با شماره 096580 و همچنین به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی به متقاضیان مشاوره ارائه شد.

طی 8 ماهه گذشته 17هزار و 943 فقره خدمات مشاوره تلفنی و حضوری در این مرکز و دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری های استان به شهروندان ارائه شد.

از این تعداد 3 هزار و 185 فقره در مرکز مشاوره آرامش پلیس استان و 14هزار و 758 فقره در دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان توسط کارشناسان مجرب روانشناسی و مشاوره خانواده بررسی شد که از این تعداد 76% پرونده ها منجر به صلح و سازش و موجب مختومه شدن پرونده ها در کلانتری ها شد.

مرکز مشاوره آرامش پلیس برای مقابله با بیماری کرونا برنامه های راهبردی را تدوین و ابلاغ که از جمله این برنامه ها تشکیل کارگروه علمی مداخله روانشناختی در مقابله با کرونا، فعالیت سامانه مشاوره تلفنی 09658 برای پاسخگویی به سوالات مردم، حضور کارشناسان مشاوره خانواده در شبکه های تلویزیونی و رادیویی استان برای تبیین و تشریح ابعاد روانی بیماری کووید 19 است.

همچنین تولید محتوا در خصوص مداخلات روانشناختی در سوگ، تاب آوری خانواده در قرنطینه، حضور در رسانه های تصویری، نوشتاری و مجازی و ارائه آموزش های لازم برای کنترل استرس و سبک زندگی در شرایط کرونایی، ارائه خدمات مشاوره ای در دوایر مشاوره و مددکاری کلیه کلانتری های استان و ارائه خدمات مددکاری و کمک مومنانه به اقشار آسیب پذیر از دیگر برنامه های راهبردی مرکز مشاوره پلیس است.

مرکز مشاوره وخدمات روانشناسی آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران به آدرس ساری، خیابان معلم، کوچه معلم 10 آماده ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و ....... به صورت حضوری در شرایط ضروری در مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی و یا به صورت تلفنی از طریق سامانه 096580 و یا شماره تماس 01133247473 و 21826194 در دو نوبت صبح و عصر به هم استانی های عزیز مازندرانی است .

نگارنده : سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران

__________________________________

توقیف محموله 50 كيلوگرمی تریاک در شهرستان نوشهر

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف محموله 50 کیلوگرمی تریاک از داخل یک دستگاه خودرو در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر نوشهر با سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق گسترده مواد افیونی توسط فردی سابقه دار به شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، متهم به قاچاق موادمخدر با یک خودرو سواری ساینا قصد ورود موادمخدر به داخل شهرستان نوشهر را دارد .

سرهنگ حسینی، اظهار کرد: با تقویت گشت های انتظامی و اجرای طرح کنترل مبادی ورودی شهر، ماموران در عملیاتی مشترک با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) خودرو حامل موادمخدر با 5 سرنشین از یک خانواده، اهل یکی از استان های شرقی کشور در ورودی شهرستان شناسایی و متوقف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 50 کیلوگرم مواد م

masoud pashna, [۲۱.۱۱.۲۰ ۱۵:۳۸]
خدر از نوع تریاک در بازرسی از داخل خودرو خبر داد و افزود: خودرو مورد نظر توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

_____________________________

تعطیلی مراکز تعویض پلاک بدلیل وضعیت قرمز کرونایی

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران از تعطیلی مراکز تعویض پلاک در شهرستان های "ساری، بهشهر و آمل" بدلیل وضعیت قرمز کرونایی تا اطلاع ثانوی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحیم باقری با اعلام این خبر، گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری منحوس کرونا در سطح استان مازندران و اعمال محدودیت های تردد 2 هفته ای برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه پلیس راهور ناجا مراکز تعویض پلاک در شهرهای دارای وضعیت قرمز تعطیل است.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی استان مازندران تا اطلاع ثانوی آزمون آیین نامه و آموزش تئوری ( آیین نامه و فنی ) برگزار نخواهد شد .

سرپرست پلیس راهور مازندران، اظهار کرد: محدودیت های ترافیکی نیز از بامداد امروز در ورودی شهرستان های استان به مرحله اجرا درآمد و تا پایان اعلام محدودیت ها ادامه خواهد داشت و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.

_____________________

کشف 3 کیلو تریاک از منزلی در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از کشف 3 کیلوگرم ترياك از منزلی و دستگیری عامل افیونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع با اعلام اين خبر، گفت: در پي دريافت خبري مبنی بر فعاليت فردی در امر تهیه و توزيع موادمخدر در سطح شهرستان بابلسر، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پلیس مبارزه با مخوادمخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامي با انجام تحقيقات و كار اطلاعاتي از صحت موضوع اطمينان حاصل كرده و پس از هماهنگي با مقام قضائي به منزل فرد مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ زارع اظهار کرد: در بازرسي از اين منزل، 3 کیلوگرم تریاک و یک گوشی تلفن همراه كشف شد و متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده تحويل مرجع قضائي شد، اظهار داشت: شهروندان مي توانند هرگونه اخبار و يا گزارش در خصوص خريد و فروش مواد مخدر را به پليس 110 اطلاع دهند و پليس را در مبارزه با سوداگران مرگ ياري کنند.

__________________________

کشف 33 فقره انواع سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 33 فقره انواع سرقت خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت پایدار و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 12سارق در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی گنجی ، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 33 فقره سرقت، سرقت منزل 5 فقره دوربین های مداربسته سطح شهر 4 فقره ، اماکن خصوصی و دولتی 4 فقره ، وسایل داخل اتومبیل 3 فقره ، موتور 2 فقره ، سرقت مغازه 1 فقره و سایر سرقتها 14 فقره اعتراف کردند .

وی اظهار داشت: دستگیری 11 معتاد و 8 خرده فروش, توقیف 29 دستگاه وسیله نقلیه خودرو و38 دستگاه موتور سیکلت متخلف از دیگر اقدامات در این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

_______________________________________

کشف هروئین از خودرویی در شهر ستان چالوس

جانشین انتظامی شهرستان چالوس از شناسایی ودستگیری عامل افیونی با 5کیلوگرم هروئین در شهر "مرزن آباد" خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید عابدی نیا با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق موادمخدر صنعتی در سطح شهرستان چالوس ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم که با یک دستگاه خودرو سواری به صورت خانوادگی اقدام به قاچاق موادمخدر می کرد با هماهنگی قضائی این فرد را مورد تعقیب و مراقبت قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان و عوامل کلانتری 13 شهر

masoud pashna, [۲۱.۱۱.۲۰ ۱۵:۳۸]
مرزن آباد در اقدامی غافلگیرانه خودروی متهم را که در پوشش خانواده به همراه همسر و دو فرزندش از محور کندوان وارد شهر مرزن آباد شد، متوقف کردند.

سرهنگ عابدی نیا از کشف 5 کیلوگرم هروئین در بازرسی از این خودرو خبر داد و افزود: متهم اصلی پس از تشکیل پرونده با قرار صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

______________________

بازداشت پلیس قلابی در شهرستان نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگیری جاعل عنوان پلیس و اخاذی از برخی بازاریان و صنوف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ قاسم عزیزی با اعلام این خبر، گفت: در پي کسب خبری مبنی بر سوء استفاده از عنوان پلیس توسط فردی در بین اصناف و بازاریان این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی باهماهنگي قضايي و با همکاری اداره صمت، متهم را که درحالی که با جعل عنوان مامور پلیس اقدام به سوء استفاده از بازاریان و اصناف می کرد، دستگیرکردند.

سرهنگ عزیزی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره صمت، اصناف و بازاریان با پلیس از مردم خواست: در برخورد با افرادی که خود را مامور نیروی انتظامی و یا سایر سازمان ها و نهاد ها معرفی می کنند، حتما مدرک شناسایی معتبر درخواست کرده و در صورت مشاهده ی هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار