جعفر عبدالملکی:
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رسانه‌ها باید گفتمان‌ساز باشند و بتوانند افکار عمومی را به سوی یک مسئله خاص حرکت و حساس کنند تا بتوانند آن را بیان و به نتیجه برسانند.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 23 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، جعفر عبدالملکی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان در نشست هم اندیشی نقش رسانه در ترویج تفکر بسیج و ارتقای سطح سواد رسانه با خبرنگاران استان ضمن تبریک هفته بسیج عنوان کرد: از فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بابت رسانه‌ای بودن و توجه ویژه به حوزه رسانه تشکر می‌کنم.
مدیر کل صدا و سیما مرکز کردستان گفت: رسانه‌های انقلابی و یا رسانه‌های در تراز انقلاب باید همه هدفی مشخص داشته باشند و در راستای این اهداف معیار‌های خود را پیگیری کنند.
وی در ادامه افزود: یکی از اهدافی که رسانه‌های انقلابی می‌توانند آن را دنبال کنند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که گفتمان‌سازی این بیانیه در رسانه‌ها حتی صدا و سیما مغفول مانده و آنگونه که باید بازخورد نداشته است.
مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان ادامه داد: رسانه‌ها باید گفتمان‌ساز باشند و بتوانند افکار عمومی را به سوی یک مسئله خاص متوجه و حساس کنند تا بتوانند آن را بیان و به نتیجه برسانند.
عبدالملکی یادآور شد: همگرایی با جبهه انقلاب دیگر ویژگی رسانه‌ها است که در کردستان این همگرایی ضعیف است و به دلیل عدم سواد رسانه‌ای کافی، ناخواسته تبدیل به مهره‌ای برای رسانه‌های معاند نظام و انقلاب می‌شویم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه امروز با استفاده از فناوری‌های جدید، استفاده کننده از رسانه سطح سواد بالاتری از تولیدکنندگان در رسانه‌ها دارند، نتوانسته‌ایم آنگونه که باید در بحث‌های مختلف موفق عمل کنیم.
مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان با بیان اینکه اگر این اتفاق بیافتد مردم اعتمادشان را به رسانه‌ها از دست می‌دهند، گفت: رسانه‌ها باید واقع نگر باشند و متناسب با ظرفیت‌هایی که وجود دارد، حرکت کنند و واقعیات را به مخاطب بازگو کنند تا شاهد جلب اعتماد مردم به رسانه‌ها باشیم.
عبدالملکی با اشاره به اینکه در کنار این مسئله باید آرمانگرا نیز باشند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در این مسیر حرکت کنند تا بتوانند مطالبات چهل ساله‌ای که مردم دارند را پیگیری کنند و در نهایت آن‌ها را به نتیجه برسانند.
مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان با اشاره به بیانات رهبری در خصوص آرمان گرایی گفت: طبق فرموده‌های حضرت آقا در این ۴۰ سال کار‌های خوبی انجام شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی افزود: همگرایی رسانه‌ای از دیگر خصوصیات رسانه‌ها است و رسانه‌ها باید با استفاده از فناوری‌های جدید و در یک جبهه به صورت هم افزا حرکت کنند.
مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان ادامه داد: در جبهه انقلاب باید تمام رسانه‌ها در یک مسیر حرکت کنند تا بتوان اعتماد مردم را به رسانه‌های مختلف جلب کرد.
عبدالملکی یادآور شد: متاسفانه در میان رسانه‌های استان همگرایی کمی وجود دارد و نیاز است رسانه‌ها بیش از گذشته با یکدیگر ارتباط بگیرند تا در رابطه با گفتمان‌سازی انقلابی، توسعه و رشد استان بتوانند تولید محتوا داشته باشند.
وی در پایان اظهار داشت: ما در صدا وسیما مرکز کردستان آمادگی میزبانی از رسانه‌های استان را در جهت ایجاد همگرایی و کمک به توسعه استان و نیز نشان دادن خدمات نظام به مردمان این دیار داریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار