عبیدالله رستمی :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:ارتقای سواد رسانه از اشاعه اکاذیب و شایعات توسط رسانه‌های خارجی جلوگیری کرده و اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 23 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، نشست هم‌اندیشی نقش رسانه در ترویج تفکر بسیج و ارتقای سطح سواد رسانه با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان  برگزار شد عنوان کرد : امروز با توجه به امکانات و فناوری‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد دیگر نمی‌تواند تک بعدی به وسیله تنها روزنامه، رادیو، تلویزیون و رسانه‌های برخط نیاز‌های مردم را برآورده کرد و باید با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و با همگرایی با این رسانه‌ها به دنبال اشاعه اخبار درست و واقعیات جامعه به مردم باشند.
وی افزود: در کنار این مسئله باید استفاده از فضای مجازی به جوانان آموزش داده شود چرا که نگران نسل آینده نقلاب هستیم و ممکن است در این راه درگیر دنیای غیرواقعی شوند و از واقعیات اجتماعی دور شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: ارتقای سواد رسانه در فضای مجازی برای جوانان می‌تواند از اشاعه اکاذیب و شایعه‌ها در رسانه‌های معاند جلوگیری کند و اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی و انقلابی را بیشتر کند.
رستمی یادآور شد: اگر سواد رسانه‌ای جوانان بالا برده شود و قدرت تحلیل داشته باشیم به خوبی می‌توانیم با دانشی که داریم، بدانیم که چه چیزی را باید بازنشر و منتشر کنیم و چه مطالبی را نیز باور نداشته باشیم.
وی بیان کرد: همگرایی رسانه‌های انقلابی می‌تواند در این موضوع بسیار حایز اهمیت باشد و رسانه‌های استان خوشبختانه در راستای توسعه همه جانبه استان در حال فعالیت هستند و از آنان انتظار داریم در کنار انتقادات درستی که دارند نیز راهکار‌هایی را به مسئولان پیشنهاد دهند تا به توسعه استان منجر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند کم و کاستی و مطالبات مردمی را به خوبی به اطلاع مسئولان و مدیران برسانند، گفت: در همین بحث کرونا رسانه‌های استان به صورت همگانی تولید محتوا کرده و توانستند در کنترل این ویروس نقش موثری داشته باشند، اما این مسئله همچنان نیازمند تلاش بیشتر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار