معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در سه سال اخیر به دلیل کاهش منابع آبی و ذخیره سد زاینده رود ؛ ۷۵ حلقه چاه در این خطه حفر و وارد شبکه آب آشامیدنی شد.
کد خبر: ۹۱۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 26 November 2020

ناصر اکبری افزود: بخش اصلی آب آشامیدنی در استان اصفهان از محل  سد زاینده رود و از خروجی تصفیه خانه باباشیخعلی در غرب استان تامین می‌شود اما کاهش ذخیره سد در سال‌های اخیر موجب جایگزینی منابع آب زیرزمینی برای جبران بخشی از کمبودها شده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های پر مصرف مقدار استفاده آب در این خطه افزون بر ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و چنانچه منابع آبی دیگر مانند چاه‌ها جایگزین نشود با جیره بندی آب روبه رو می‌شویم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان اضافه کرد: این اقدام بطور معمول از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور هر سال صورت می‌پذیرد و در دیگر ماه‌های سال آب چاه در شبکه آبرسانی به منازل قرار نمی‌گیرد.

اکبری با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت آب به عنوان یک اصل همواره توجه قرار می‌گیرد تصریح کرد: همه روزه آزمون‌های مختلف به‌وسیله آزمایشگاه و مرکز بهداشت از تمام منابع آبی آشامیدنی انجام می‌شود تا آب توزیع شده بدون هرگونه میکروب و یا آلودگی باشد.

وی به لزوم تکمیل سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح قرار بود از سال ۸۶ در مدار تامین آب استان قرار بگیرد که تاکنون محقق نشده است و بی‌شک به دلیل افزایش جمعیت و مصرف آب در منطقه در سال‌های پیش رو بطور قطع با مشکلات عدیده‌ای برای تامین آب مواجه خواهیم شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان اظهارداشت: تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و پایدار استان تنها با یک سامانه ریسک بالایی دارد لذا بهره برداری از سامانه دوم ضروری و مهم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار