مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد:
دکتر رسول کوهستانی پزوه در خصوص تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیان داشت : واحدهای تولیدی می توانند بیش از ۴۰۰۰ ردیف تعرفه که شامل مواد اولیه مورد نیاز آنها است را؛بدون دریافت کد رهگیری بانک تا 90 درصد کالای خود را ترخیص نمایند و همچنین امکان واردات در مقابل صادرات فراهم گردیده و می توانند به صورت بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی نیز کالای خود را ترخیص نمایند .
کد خبر: ۹۱۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 28 November 2020

مدیرکل گمرکات استان در خصوص آمار واردات کالا بیان داشت: در آبان ماه سال جاری 7 هزار و 392 تن کالا به ارزش 21 میلیون و 961 هزار دلار از طریق گمرک اصفهان ترخیص گردیده، که از لحاظ وزنی بیشترین مقدار در مقایسه با ماه های قبل از ابتدای سال 98 تاکنون بوده است .

دکتر رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت : میزان واردات گمرک اصفهان از لحاظ وزنی در مقایسه با ماه قبل (مهرماه99) بیش از 50 درصد رشد و در مقایسه با آبان سال گذشته 109 درصد افزایش داشته است .

دکتر رسول کوهستانی پزوه در زمینه تسهیلات گمرک اذعان داشت : با شناسایی فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و افزایش آنها طی سال جاری از 4 شرکت(سال 98) به 21 شرکت توانسته ایم تسهیلات متنوعی به آنها ارائه می نماییم و تصریح کرد : در واحدهای تولیدی استان پهناور اصفهان ،با ایجاد 34 باب انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرک (در سال 98 ، هشت انبار اختصاصی داشتیم ) هزینه های تخلیه، بارگیری، انبارداری و همچنین زمان ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی به نحو چشمگیری کاهش یافته است .
وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان‌ داشت: در 8 ماهه 1399 چین ،‌ آلمان ، ترکیه ایتالیا و هند مهمترین کشورهای صادر کننده کالا به مقصد گمرک اصفهان بوده اند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار