دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کسب ۹۶ و ۱۶ صدم امتیاز رتبه دوم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه عملکردی را کسب کرد.
کد خبر: ۹۲۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 29 November 2020
بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی (راد) کشور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه دانشگاه رسالت مدار و ماموریت گرا با ۸۵ و ۷۸ صدم امتیاز و در بخش دانشگاه مرجع با ۷۴ و دو صدم امتیاز و در بخش رتبه بندی آموزشی در دانشگا‌های همتا با ۷۷ و ۵۵ صدم امتیاز مقام دوم را بدست آورد.

همچنین این دانشگاه در بخش دانشگاه پیشتاز با رهیافت همگرایی با ۷۵ و ۴۶ صدم امتیاز رتبه سوم را کسب کرد.
دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم در بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقل غیر مرکز استان با ۱۰۰ امتیاز رتبه اول را بدست آورد.
معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی پیش از این در سال‌های ۹۰-۸۹ و ۹۴-۹۳ دو دوره رتبه بندی آموزشی به صورت رسمی انجام شده است و سومین دوره آن برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نیز انجام شده است.

از جمله رویکرد‌های جدید این دوره نسبت به دوره‌های قبل «توجه به اسناد فرادستی و هماهنگی و تطابق با سیاست‌ها و برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی»، «توجه به نظر دانشگاه‌ها، همتایان، مدیران و صاحبنظران آموزش عالی»، «رتبه بندی در حیطه‌های مختلف و توجه به رتبه بندی‌های تخصصی و زیر حیطه ها» است.

از جمله اهداف رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۳۹۸ ایجاد رقابت سالم و سازنده بین دانشگاه‌ها، نگاه مترقی‌تر و علمی‌تر به رتبه بندی با رصد عملکرد دانشگاه‌ها، شناساندن نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها در زمینه آموزش، مقایسه دانشگاه‌ها، ترسیم نقشه راه دانشگاه‌ها، هدایت دانشگاه‌ها به سمت ماموریت‌ها، الگوسازی، به کارگیری شاخص‌های نوآوری‌های ارتباطی است.
رتبه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه راد معاونت آموزشی وزارت بهداشت قابل دسترسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار