مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: ۳۰ پد فرود بالگرد (سکوی فرود) در شهرک‌های صنعتی این استان با هدف امدادرسانی حوادث ناشی از کار ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 30 November 2020

غفور راستین افزود: با توجه به اهمیت امدادرسانی سریع در هنگام حوادث مختلف بویژه ناشی از کار، مقرر شد که با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی استان، ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی اولویت دار مشخص و برای جانمایی و احداث بالگرد نشین در آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه امید است این سکوهای فرود بالگرد تا پایان امسال توسط شهرک های صنعتی اصفهان ایجاد شود، اظهارداشت: شرکت شهرک های صنعتی اصفهان باید مکان های تعیین شده برای بالگرد نشین را به اورژانس معرفی کند تا پس از بررسی های لازم مورد تایید قرار گیرد.

راستین با اشاره به اینکه در شهرک های صنعتی با توجه به استقرار صنایع مختلف امکان بروز حوادث گوناگون مانند حریق یا شیمیایی وجود دارد، تصریح کرد: تامین سلامت و امنیت جانی کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی و کارگاهی مستقر در شهرک های صنعتی بسیار مهم است و می‌توان با کمترین هزینه و ایجاد بالگردنشین، امکانات لازم برای تسریع در امدادرسانی هوایی را در این اماکن ایجاد کرد.

وی به جانمایی برای ایجاد بالگردنشین در مناطق پانزده گانه کلانشهر اصفهان اشاره و اضافه کرد: شهرداری اصفهان باید پس از جانمایی سکوهای فرود بالگرد آنها را به اورژانس جهت تایید شدن معرفی کند.

راستین با اشاره به اینکه در زمان حاضر فقط یک بالگردنشین در کلانشهر اصفهان و در بیمارستان الزهرا (س) وجود دارد، اظهارداشت: در برخی موارد بیمارانی که با اورژانس هوایی به این بالگردنشین منتقل می‌شوند نیاز دارند که به سایر مراکز درمانی اصفهان اعزام شوند که همین امر وقت بیشتری را در برمی گیرد بهمین دلیل لازم است در مناطق پانزده گانه در نزدیکی هر مرکز درمانی یک بالگردنشین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی استان در زمان حاضر یک فروند بالگرد در طی قرارداد با هوانیروز در اختیار دارد، تاکید کرد: سهم استان اختصاص ۲ بالگرد دیگر برای اورژانس هوایی است که باید توسط وزارت بهداشت، تامین شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۵ بالگردنشین در کلانشهر اصفهان و ۳۰ مورد در شهرک های های صنعتی، تا کنون حدود ۵۰ بالگردنشین در استان پیش بینی شده که از میان آنها ۲۱ سکو بهره برداری شده و سایر آنها در حال احداث است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۸ ماموریت اورژانس هوایی در استان با انتقال حدود ۴۵ مصدوم انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار