کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از روز شنبه خبر داد و گفت: شدت فعالیت این امواج بارشی در اصفهان که تا روز دوشنبه پیش رو ادامه دارد و نسبت به استان‌های جنوبی کشور کمتر و در حد نرمال است.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 03 December 2020

ابراهیم هنرمندبا بیان اینکه فعالیت موج ناپایدار امروز در نیمه شمالی استان اصفهان ادامه می‌یابد، اظهار کرد: مه آلودگی، افزایش ابر و بارش باران در بسیاری از مناطق استان تا فردا جمعه پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در نیمه شمالی به صورت بارش باران و در مناطق سردسیر برف است.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از عصر روز شنبه به مناطق غربی استان، افزود: این موج بارش‌زا نیز به تدریج تا روز دوشنبه بسیاری از مناطق استان اصفهان را دربر می‌گیرد اما شدت فعالیت این سامانه در اصفهان نسبت به استان‌های جنوبی مانند فارس و کهگیلویه و بویراحمد کمتر است و بارش فراتر از نرمال در اصفهان در روزهای پیش رو محتمل نیست.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان مه آلودگی را دلیل افزایش شاخص کیفی هوای این کلانشهر در صبح امروز دانست و گفت: مه آلودگی همچنان در مناطق شرقی اصفهان از جمله فرودگاه و سجزی وجود دارد زیرا با توجه به وجود آلاینده‌های جوی، کاهش دمای هوا و مه به افزایش شاخص آلودگی هوای شهر منجر می‌شود.

هنرمند با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اصفهان، ادامه داد: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از داران با میانگین ۱۴ میلی متر، خوانسار هشت میلی متر، دهاقان ۶ میلی متر، بوئین و میاندشت هفت میلی متر، فریدونشهر چهار میلی متر و اصفهان و اردستان سه میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۱۶ و دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

هنرمند اضافه کرد: خور وبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار