ظریف در نامه به شهردار اصفهان:
وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای به شهردار اصفهان گفت: استفاده از دیدگاه اصفهان شناسان در سطح بین‌المللی هموار کننده راه برای شناساندن بهتر شهر خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 03 December 2020

متن کامل نامه محمد جواد ظریف به قدرت نوروزی به مناسبت روز اصفهان به شرح زیر است:

نامه جناب عالی به مناسبت اول آذرماه، روز نکوداشت اصفهان را دریافت نمودم. ضمن تشکر از ارسال یادبود منقش به نماد این شهر، همان طور که اشاره نمودید، شهر اصفهان به عنوان نگینی زرین در میان کشورهای جهان به خوبی شناخته شده است که نمی‌توان به آسانی از نقش تمدن ساز آن در ابعاد مختلف گذشت.

وجود چهره‌های فرهنگی، فرهیختگان و استادان بزرگ شهر نیز مکمل آثار گران‌بهای تاریخی و تمدنی اصفهان است که در مجموع فرصتی مناسب و عالی را فراهم نموده تا از این سرمایه گرانقدر بتوان در جهت تقویت دیپلماسی عمومی بهره‌برداری نمود.

وزارت امور خارجه در راستای استفاده از چنین سرمایه‌هایی در سطح بین‌المللی آمادگی دارد با همکاری جنابعالی و همکاران محترمتان برای برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری کنفرانس‌هایی در سالگرد چنین روزی در کشورهای مختلف جهان در جهت شناساندن نقش تمدن‌ساز اصفهان اقدام نماید.

استفاده از دیدگاه اصفهان شناسان در سطح بین‌المللی نیز هموار کننده راه برای شناساندن بهتر شهر خواهد بود.

در خاتمه امیدوارم با رهایی هرچه سریع‌تر جهان از این ویروس منحوس، فضای مناسب برای نکوداشت شهر اصفهان بیش از پیش فراهم گردد تا با همکاری یکدیگر قدم‌هایی نه تنها در شناساندن بیشتر شهر اصفهان بلکه در خنثی نمودن تبلیغات مسموم در جهان علیه کشورمان و پیشبرد اهداف آن در زمینه دیپلماسی عمومی برداریم.

محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار