رییس مرکز مدیریت راه‌های قم گفت: هم‌زمان با اجرای طرح قرنطینه ۲ هفته‌ای در کشور، محورهای مواصلاتی قم در ۱۴ روز گذشته با کاهش بیش از ۴۰ درصدی تردد مواجه بود.
کد خبر: ۹۲۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، جواد شاکری افزود: در این مدت ۸۹۹ هزار و ۳۹۶ وسیله نقلیه وارد و ۸۹۰ هزار و ۱۸۴ وسیله نقلیه سبک و سنگین از شهر قم خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۹ و ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در همین مدت، ۹۲۴ هزار و ۲۵۵ وسیله نقلیه به استان قم وارد و ۸۸۷ هزار و ۸۷۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۳ و ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، آزادراه تهران قم، قم- تهران، کاشان- قم، قم- کاشان، ساوه- سلفچگان، سلفچگان- ساوه، ‌گرمسار- قم، قم- گرمسار و سلفچگان – قم به ترتیب بیشترین تردد را در ۱۴ روز گذشته داشته است.

شاکری تصریح کرد: با توجه به این‌که تردد خودروهای باری و مسافری در طرح جامع اعمال محدودیت‌ها برای کنترل شیوع بیماری کرونا، بلامانع است، ترددها نسبت به سال گذشته کاهش ۳۴ تا ۴۳ درصدی داشته است.

وی افزود: در صورتی‌که تردد این قبیل خودروها در این طرح ممنوع بود، شاهد کاهش حدود ۷۰ تا ۸۰ درصدی در سطح محورهای مواصلاتی بودیم.

وی گفت: ۴۰۲ سامانه هوشمند حمل‌ونقلی در محورهای مواصلاتی استان قم نصب‌شده که مبنای مدیریت، ‌کنترل و تحلیل وضعیت ترافیکی جاده‌های استان و تهیه گزارش‌های آماری می‌باشد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های قم افزود: ۷۶ دستگاه تردد شمار، ‌۶۷ دوربین ثبت تخلف سرعت و ‌۲۱ دوربین نظارتی از جمله این سامانه‌هاست.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

طرح جامع اعمال محدودیت‌ها برای کنترل شیوع بیماری کرونا با سطح‌بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول تا ۱۴ آذرماه در سراسر کشور اجرا شد؛ این طرح در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی برای یک هفته دیگر تمدیدشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار