جوان 18 ساله کشتی فرنگی قم عنوان پدیده مسابقات مرحله مقدماتی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۲۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، رقابت‌های مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور اگر چه برای کشتی‌گیران تیم شهدای مقاومت بسیج قم در همین مرحله به پایان رسید اما فرصت بسیار خوبی بود تا نخبه‌های این رشته استعداد و توانایی خود را به معرض نمایش بگذارند.

تیم شهدای مقاومت بسیج قم با هدایت روح‌الله میکائیلی در این مرحله از مسابقات چهره‌های مستعد و آینده‌داری را به سطح اول کشتی ایران معرفی کرد که یکی از آنها امیر عبدی بود، فرنگی‌کار جوانی که عنوان کشتی‌گیر برتر دور برگشت رقابت‌های گروه دوم مقدماتی لیگ برتر کشتی فرنگی را از آن خود کرد.

سازمان لیگ کشتی ایران بعد از پایان مسابقات دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی در گروه دوم مقدماتی که با حضور چهار تیم بازار بزرگ ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، صبا نور کردستان و شهدای مقاومت بسیج قم برگزار شد، با نظر اعضای کمیته فنی نسبت به معرفی کشتی‌گیر برتر رقابت‌ها اقدام کرد که این انتخاب با تایید شورای فنی سازمان لیگ کشتی سهم نماینده قم شد.

بر این اساس امیر عبدی فرنگی‌کار جوان و مستعد وزن 72 کیلوگرم تیم شهدای مقاومت بسیج قم که پدیده مسابقات دور برگشت بود، به عنوان کشتی‌گیر برتر معرفی شد، در حالی کمه عبدی با 17 سال سن توانست در دور برگشت سه پیروزی و 18 امتیاز کسب کرده و نمایش خیره کننده‌ای داشته باشد.

کشتی‌گیر خوش‌آتیه استان قم و تیم شهدای مقاومت بسیج از سوی شرکت تامین سرمایه امین، حامی مالی سازمان لیگ کشتی به زودی جایزه نفیسی را دریافت خواهد کرد، در حالی که روند انتخاب کشتی‌گیران برتر در رقابت‌های دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد نیز ادامه دارد.

عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر یک سوران محمدی از تیم صبا نور کردستان را شکست داد، در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 محمدرضا رستمی از تیم پرمهره بازار بزرگ ایران را از پیش‌رو برداشت و در مسابقه سوم احمد خراسانی‌پور از تیم دانشگاه آزاد را با شکست ۲ بر یک بدرقه کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار