در میان روزنامه های پنجشنبه/
تابناک: درباره مضر بودن یا نبودن سایت‌های مخابراتی که این روزها در چهارگوشه شهر و روی هر پشت بامی قابل مشاهده بوده و مدت هاست به محل مناقشه تبدیل شده بیان کرد.
کد خبر: ۹۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 10 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.

در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

با توجه به این مسئله سایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزارش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

نصف جهان در شماره امروز خود نوشت:

«بی‌ضرربودن سایت‌های مخابراتی برای مردم تنها ادعای مخابرات است.»

این را دیروز رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد. درباره مضر بودن یا نبودن سایت‌های مخابراتی که این روزها در چهارگوشه شهر و روی هر پشت بامی قابل مشاهده بوده و مدت هاست به محل مناقشه تبدیل شده بیان کرد. مخالفان نصب این دکل ها در منازل شهروندان می گویند آنها مولد بیماری و از جمله سرطان هستند اما موافقان معتقدند که بیماری زا بودن دکل های مخابراتی فقط در حد شایعه بوده و واقعیت ندارد. اینها که مسئولان مخابرات نیز جزو شان هستند، به جد مخالف جمع آوری دکل های مخابراتی بوده و می گویند این کار باعث بروز اختلال در پروژه های مخابراتی از جمله آنتن دهی تلفن همراه خواهد شد.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان یکی از همین مخالفان جمع آوری دکل های مخابراتی از سطح شهر است اگرچه می گوید :«طی یکسال گذشته به دلیل تعدادی از شکایات مردمی، ده سایت مهم مخابرات از سطح شهر اصفهان جمع آوری شده است.»

مهران قدوسی که گفته هایش را خبرگزاری مهر بازتاب داد اظهار داشت: بی‌اطلاعی مردم از ضرر نداشتن سایت‌های مخابراتی که بر پشت بام خانه‌ها نصب می‌شود سبب شد که به علت شکایات مردمی ده سایت مهم مخابرات از شهر جمع آوری شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر در برخی نقاط شهر اصفهان از جمله خیابان عسگریه، باغ دریاچه و حوالی خیابان جی منتهی به خوراسگان به دلیل گلایه های مردمی برای راه‌اندازی سایت‌های مخابراتی با مشکل جدی در حوزه تلفن همراه مواجه هستیم.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: این در حالی است که مردم این مناطق به علت مشکلات در برقراری ارتباط با تلفن همراه گلایه دارند اما تا زمانی که مردم برای نصب سایت مخابرات رضایت ندهند، این مشکل حل نخواهد شد.

وی بیان داشت: تعداد سایت‌های مخابراتی در هر منطقه به نسبت وسعت آن منطقه است و هر سایت نزدیک به دو هزار مشترک را پوشش می‌دهد که حذف هر یک سایت یعنی اختلال در شبکه تلفن همراه دو هزار نفر که تنها به دلیل عدم آگاهی و بی‌اطلاعی یک نفر و شکایت آن فرد به راحتی دستور به برچپدن آن سایت می‌دهند.

قدوسی افزود: در خیابان عسگریه دو مرتبه سایت مخابرات راه‌اندازی کردیم و هزینه‌های زیادی نیز صرف شد، اما هر دو بار به علت شکایت یکی از همسایگان که بی‌اطلاع از بی ضرر بودن این سایت‌ها برای سلامتی مردم بودند، مجبور به برچیدن سایت شدیم.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه امروز با فقر مکانی در خصوص استقرار سایت‌های مخابراتی مواجه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال استفاده از فضاهای سبز برای استقرار سایت‌های مخابراتی هستیم. وی بیان داشت: با راه‌اندازی دو سایت مخابراتی در منطقه خوراسگان مجدداً شکایات مردمی در این خصوص به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده شده است.

قدوسی افزود: علت این شکایت ارتفاع زیاد و تخلف ساختمانی عنوان شده است در صورتی که طبق نظر دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه نصب سایت های مخابراتی، ساخت و ساز محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: در روستاها کمترین مشکل را در نصب سایت‌های مخابراتی داریم.

باید به سمت استفاده از ماهواره برویم

بیشتر اعضای شورای شهر اصفهان ازجمله مخالفان نصب دکل های مخابراتی بر فراز پشت بام های مردم هستند. آنها می گویند این کار ممکن است برای سلامتی شهروندان مشکلاتی ایجاد کند. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان در پاسخ به مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان می گوید: مخابرات هنوز نتوانسته اعضای شورا و شهرداری را مجاب کند که سایت‌های مخابرات برای سلامتی مردم بی‌ضرر است. عبدالرسول جان‌نثاری اظهار داشت: جلسات متعددی را با مسئولان مخابرات استان داشتیم اما تاکنون نتوانسته‌اند ما را قانع کنند که سایت‌های مخابرات ضرری برای سلامتی جسمی افراد ندارد.

وی با بیان اینکه نصب سایت‌های مخابرات در فضاهای سبز قابل تأمل است، ادامه داد: از مسئولان مخابرات خواستیم که در حاشیه شهر سایت‌ها را راه‌اندازی کنند اما به دلیل اذعان مخابرات به اینکه این اقدام پوششدهی را مختل می کند، این طرح نیز رد شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به اینکه اگر نصب سایت‌های مخابرات بر پشت بام منازل ضرر دارد پس در فضاهای سبز نیز این خطر وجود دارد، ادامه داد: باید در این زمینه بررسی بیشتری صورت گیرد و این موضوع که نصب این سایت ها در فضای سبز یا مرکز شهر آیا باعث بروز مشکل خواهد شد یا نه نیاز به واکاوی از سوی متخصصان امر دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلاف شورا و مخابرات در این زمینه تنها به مسئله سلامتی مردم مربوط است یا بحث پرداخت هزینه به شهرداری نیز در این میان مطرح است، تصریح داشت: مسئله پرداخت هزینه از سوی مخابرات به شهرداری نیز در این جریان مطرح است.

جان‌نثاری با بیان اینکه نصب سایت‌های مخابرات آیا ساخت و ساز شهری محسوب می‌شود، اعلام کرد: تخلفات ساختمانی دو یا سه شرط دارد، در وهله اول از نظر اصول شهرسازی و ایمنی باید نصب سایت ها مورد بررسی قرار گیرد و چون آنتن‌های مخابرات به دلیل ارتفاع زیاد روی ساختمان‌های دیگر سایه‌اندازی می‌کند این مسئله قابل بررسی است.

وی در همین زمینه ادامه داد: از جنبه سلامتی و تأثیر تشعشعات نیز باید نصب سایت های مخابرات بررسی شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان این مسئله را که آنتندهی تلفن همراه نیاز به نصب سایت‌های مخابرات دارد را یک تکنولوژی قدیمی و سنگ بنای کج دانست و گفت: در تمام دنیا آنتن دهی تلفن همراه از طریق ماهواره انجام می‌گیرد و باید ایران نیز به این سمت برود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
آخر نفهمیدیم ضرر داره یانه؟ همسرم بارداره دیروز همسایه نامحترممون فهمیدم در قبال دریافت پول از مخابرات دکل روی پشت بام نصب کرده راه جمع آوریش چیه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار