معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان که ر این راستا از بانک زیرساخت توسعه آسیا اقدامات بسیار خوبی انجام شد که به دلیل شرایط تحریم مسکوت ماند.
کد خبر: ۹۲۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 09 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ایرج شهبازی در خصوص فاضلاب کلانشهر کرمانشاه، اظهار داشت: طرح فاضلاب کرمانشاه از سال ۷۵ شروع شده و تاکنون بیش از ۶۰ درصد شبکه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مدل اجرا می‌شود، گفت: مدل اول آن با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در حال تصفیه فاضلاب است که مابقی وارد قره‌سو می‌شود که سعی می‌کنیم از محدوده شهری کرمانشاه خارج کنیم و خارج از محدوده شهری وارد این رودخانه شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه را یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای اجرای مدل دوم و سوم تصفیه‌خانه و اجرای مابقی و برای به اتمام رساندن شبکه، یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی به پیگیری مسئولان استان برای تامین اعتبار این طرح به عنوان پروژه اولویت‌دار اشاره و بیان کرد: قصد دریافت تسهیلات بانک جهانی داشتیم در این راستا از بانک زیرساخت توسعه آسیا اقدامات بسیار خوبی انجام شد و حتی به مرحله‌ای رسیدیم که وام در نظر گرفته شود که متاسفانه به دلیل شرایط تحریم مسکوت ماند و هنوز هم پیگیر هستیم.

شهبازی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی برای به نتیجه رساندن این پروژه، گفت: بااستفاده از ماده ۵۶، استفاده از بخش خصوصی را برای ادامه پروژه پیگیر هستیم.

وی تصریح کرد: اعتباراتی هم امسال در حدود ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، که نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه را در راستای بارندگی و جلوگیری از سیلاب در اولویت قرار دادیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار