با حضور استاندار ایلام؛
جهش نهضت سبز نهال کاری برای اولین بار در کشور و استان ایلام در سطح یک هزار هکتار از اراضی بیابانی و عرصه های طبیعی شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 11 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ استاندار ایلام در این آئین با اشاره به تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال در قالب جهش نهضت سبز بیان کرد: این طرح به طول ۵۷۰ کیلومتر در طرح های کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار در قالب نهضت جهش سبز در شهرستان مرزی دهلران اقدامی بزرگ و ارزشمند بوده که علاوه بر حفاظت از زهکشی و کانال ها در آبخیزداری بسیار موثر است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود : اقدامات بزرگی در بخش آب و خاک در استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران شکل گرفته است که مهترین آنها احیای ۵۳ هزار هکتار از اراضی منطقه در دهلران است.

  نماینده عالی دولت در استان ایلام به کاشت زراعت چوب اشاره کرد گفت :  خوشبختانه با مشارکت کشاورزان طرح زراعت چوب به خوبی در حال انجام است واجرای این طرح علاوه بر نگهداری از زمین ، خاک  به لحاز اقتصادی دارای درآمد خوبی برای کشاورزان  است. 

استاندار ایلام به طرح های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و گفت:منابع طبیعی در مناطق مشرف به شهرها طرح های خاصی را اجرایی کرده است که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل و باعث جمع آوری آب های گل آلود و کاهش خطر سیل و موجب تقویت سفره های زیر زمینی می شود.  

وی با اشاره به اجرای ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری جهت جلوگیری از روان آب ها بیان کرد: این کار علاوه بر غنای خاک باعث جلوگیری از فرسایش شده و به ذخیره سازی آب زیر زمینی کمک شایانی خواهد کرد. 

به گزارش تابناک: جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام امروز جمعه با حضور استاندار ایلام و دستگاه های اجرایی ذی ربط در سطح ‌مناطق دشت عباس ،عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار