سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، نتیجه حاصل از اجرای سه هفته طرح هوشمند محدودیت‌های پنج گانه در استان اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: محدودیت‌های کرونایی از فردا شنبه همانند سه هفته قبل در شهر‌های استان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 11 December 2020

حجت‌الله غلامی افزود: اکنون ۲۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان خور و چادگان در وضعیت زرد و شهرستان نطنز در شرایط قرمز قرار دارد.
وی گفت: بر این اساس در شهرستان نطنز به لحاظ قرمز بودن وضعیت، علاوه بر محدودیت‌های تردد، امکان فعالیت برای مشاغل گروه یک ممکن است و دیگر گروه‌ها مجاز به فعالیت نیستند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در این استان برای مناطق قرمز و نارنجی برقرار و ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.
غلامی گفت: ورود خودروی شخصی با پلاک بومی از شهر‌های قرمز به دیگر شهر‌ها و ورود خودروی شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های قرمز، ممنوع بوده و متخلفان از این قانون یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.
وی افزود: همچنین ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از شهر‌های نارنجی به دیگر شهر‌ها و ورود خودرو‌های شخصی پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی نیز ممنوع و جریمه آن ۵۰۰ هزار تومان است.
غلامی فعالیت مشاغل در مناطق زرد به جز مشاغل گروه چهار را بدون مانع دانست و گفت: در شهرستان‌های نارنجی از جمله کلانشهر اصفهان علاوه بر مشاغل گروه یک، مجتمع‌های تجاری، بازارها، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش فرش و پوشاک و مراکز تهیه غذای بیرون‌بر و قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها و آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها فعالیت خواهند داشت و دیگر مشاغل اجازه فعالیت ندارند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان درباره حضور کارمندان در ادارات نیز افزود: در مناطق قرمز الزامی است یک سوم، مناطق نارنجی یک دوم و مناطق زرد دو سوم از کارکنان حضور یابند.
وی با اشاره به اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تردد شبانه و از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد گفت: این جریمه‌ها به صورت فیزیکی و نامحسوس با دوربین‌ها اعمال می‌شود و افراد لازم است تا پیش از این ساعت خود را به محل سکونت برسانند و از تردد خودداری کنند.
حجت الله غلامی به شهروندان تاکید کرد با توجه به اینکه ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و شرایط به لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان مطلوب نیست محدودیت‌ها را جدی بگیرند و از دورهمی و حضور در اجتماعات خودداری کنند.
براساس رنگ بندی تا ۲۱ آذر امسال، شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، بویین میاندشت، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، برخوار، دهاقان، کاشان، لنجان، گلپایگان، مبارکه، نجف آباد، اردستان، تیران و کرون و نایین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خور و بیابانک و چادگان در وضعیت زرد و شهرستان نطنز در وضعیت قرمز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار