مدیر کل گمرکات استان اصفهان خبر داد:
در ۸ ماهه امسال تشریفات صادرات ۹ میلیون دلار و به وزن ۲ هزار تن مس و مصنوعات آن از گمرک کاشان انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۳۷۱ درصد و از نظر وزن ۳۵۰ درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۹۲۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 12 December 2020

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان بیان داشت : در ۸ ماهه امسال ۲۴۷ هزار تن کالا و به ارزش بالغ بر ۱۵۵ میلیون دلار از گمرک کاشان صادر گردیده است که عمده ترین محصولات صادراتی این گمرک آهن وفولاد و مصنوعات آن، فرش ماشینی ، مس و مصنوعات آن ، و نمد مصنوعی (پارچه های نبافته) بوده است .

وی در خصوص مقایسه صادرات ۸ ماهه امسال با مدت مشابه سال قبل از گمرک کاشان اظهار داشت : مس و مصنوعات آن از نظر وزنی ۳۵۰ درصد و از حیث ارزش ۳۷۱ درصد و نمدمصنوعی (پارچه های نبافته) از لحاظ وزنی ۲۵۶ درصد و از نظر از ارزشی ۸۱۸ درصد رشد داشته است.
وی همچنین خاطر نشان کرد:صادرات آهن و فولاد و مصنوعات آن از لحاظ وزنی و ارزشی ۱۸ درصد و فرش از لحاظ وزنی ۴ درصد و حیث ارزش ۲۳ درصد ،کاهش داشته است
مدیرکل گمرکات استان تصریح کرد: در حال حاضر گمرک کاشان در فضای استیجاری و نامناسب در شهرک صنعتی راوند مستقر می باشد و بزودی با تخصیص اعتبارات ملی و استانی و واگذاری به بخش خصوصی عملیات ساخت گمرک کاشان و باراندازها و انبارهای گمرکی در زمین ۱۰ هکتاری ملکی گمرک آغاز خواهد شد با این حال کارکنان ساعی گمرک کاشان توانسته اند روزانه تشریفات بیش یک میلیون کیلوگرم محصول صادراتی را انجام دهد .
وی خاطر نشان کرد : در شهرستان کاشان و نطنز ۵ انبار اختصاصی زیر کلید گمرک داریم که کالاهای وارداتی مربوط به این شرکتهای تولیدی مستقیم تحت رویه عبور(ترانزیت) داخلی از مرز ورودی به محل انبار اختصاصی مستقر در واحد تولیدی حمل و تخلیه می گردد .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان کشورهای عمده مقصد صادراتی گمرک کاشان در ۸ ماهه امسال را عراق ، افغانستان ، میانمار ،امارات و پاکستان برشمرد و اظهار داشت : عراق با ۷۶ میلیون دلار و با رشد ۳ درصد ، افغانستان با ۱۸ میلیون دلار و ۳۴ درصد کاهش ، میانمار با ۱۱ میلیون دلار و رشد ۱۹ برابری ، امارات با ۷ میلیون دلار و رشد ۱۱۰ درصدی و پاکستان با ۷ میلیون دلار کاهش ۲۶ درصدی تجربه نموده اند .
وی تعداد شرکتهای تولیدی صادراتی که از خدمات گمرک کاشان بهره می برند را ۱۳۷ شرکت برشمرد و تصریح کرد : در این مدت ۸۵ قلم کالا مختلف به مقصد ۵۵ کشور جهان از طریق گمرک کاشان تشریفات صادرات انجام پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار