بهمن روشنی در گفتگو با تابناک:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار آزمایش تشخیص مولکولی «پی سی آر» بوده است.
کد خبر: ۹۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 13 December 2020

بهمن روشنی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: این آزمایشگاه از ۱۰ بخش فعال تخصصی شامل هماتولوژی، بیوشیمی خون، میکروب شناسی، پاتولوژی، سیتو‌لوژی، ایمنولوژی، هورمون شناسی، ژنتیک و تشخیص مولکولی، هموگلوبین و الکتروفروز تشکیل شده است .

وی افزود:هدف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات تشخیصی آزمایشگاه مرکزی با استفاده از تجهیزات و‌امکانات به روز، نیروی علمی و متخصصین و اساتید مربوطه و ارائه خدمات با تعرفه دولتی به همشهریان است.در سال آینده نیز بخش تشخیص پیش از تولد اختلالات کروموزومی این آزمایشگاه راه اندازی می‌شود که بهره برداری از این بخش گام مهمی در توسعه آزمایشگاه خواهد بود.

روشنی تاکید کرد: تکمیل پنل آزمایشات تشخیصی مولکولی، بیماری‌های عفونی و‌سرطان‌ها و نصب و راه اندازی دستگاه پی سی آر جدید از دیگر اقدامات در دست انجام در این آزمایشگاه است.
با شیوع ویروس کرونا و حجم بالای مراجعات و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سامانه نوبت دهی آنلاین در آزمایشگاه مرکزی راه اندازی شده است که از تجمع افراد جلوگیری شود.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: در آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه ۲۱نفر در بخش کرونا و ۷۷ نفر در بخش‌های دیگر مشغول فعالیت هستند و روزانه به طور میانگین ۵۰۰ نفر به این آزمایشگاه مراجعه می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار