معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: آخرین معدن گچ و خاک شرق استان با هدف کاهش انتشار ریزگردها و گرد و غبار از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعطیل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 13 December 2020

داریوش سعیدی افزود: در سال‌های اخیر پنج معدن گچ خاک در شرق اصفهان تعطیل شد و صدور پروانه کار و استمرار فعالیت آنها مورد موافقت و تمدید قرار نگرفت و بر همین اساس برنامه ریزی برای تعطیلی آخرین معدن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت کاهش آلایندگی هوا و ریزگردها ادامه داد: کنترل کانون‌های گرد و غبار اصفهان بویژه در شرق این خطه نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه ۸۴۰ معدن در این استان وجود دارد، تصریح کرد: تمامی این تعداد فعال نیستند و شماری از آنها متروکه شده‌اند.

سعیدی درباره لزوم احیای منابع طبیعی که برای کاربری معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین افزایش فضای سبز در این مناطق اضافه کرد: در شرق اصفهان بالغ بر ۹ هزار هکتار جنگل دست کاشت ایجاد شد که نقش بسزایی در مهار ریزگردها و کنترل انتشار گرد و غبار دارد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت معادن در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان ممنوع است، اظهارداشت: توجه به این فاصله امری حیاتی در سلامت مردم و جلوگیری از تخریب محیط زیست بر اثر آلاینده‌ها و انتشار گرد و غبار خواهد داشت.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه با سازمان صنعت معدن تجارت هرگونه آغاز فعالیت و صدور پروانه کار برای معادن مستلزم استعلام از اداره کل منابع طبیعی است و در غیر این صورت بهره برداری از معدن به منزله تخریب عرصه‌های طبیعی و غیرقانونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار