مدیر عامل جهادنصر استان کردستان :
اردشیر معتمد وزیری بیان کرد : جهاد نصر استان کردستان همانند جهاد نصر کل کشور در زمینه ی پایه و پشتوانه و همچنین آموزش مهندسان وضعیت قابل قبولی دارد .
کد خبر: ۹۲۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 14 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، اردشیر معتمد وزیری مدیر عامل جهاد نصر استان کردستان و عضو هیات مدیره هلدینگ بزرگ نصر معین پارسایان در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: شرکت نصر معین پارسایان شرکتی تراستی می‌باشد، به عبارتی تمامی جهاد نصر‌های کشور شرکتی را درست کرده اند با عنوان نصر معین پارسایان و همچنین این شرکت زیر مجموعه‌ای تحت عنوان تلاشگران دارد که مربوط به ایثارگران و خانواده‌ی شهدا می‌باشد که جهاد گران سابق سهام دار شرکت تلاشگران اند و همچنین نصر معین پارسایان در حال حاظر مدیریت این شرکت‌ها را بر عهده دارد.
معتمد وزیری افزود: جهاد نصر از سال ۱۳۷۲ در استان کردستان تشکیل شد، همچنین جهاد نصر با پشتوانه و پایه و اساس و همچنین در تربیت و آموزش مهندسان در کشور نقش داشته و جهاد نصر کردستان از این قاعده مستثنی نبوده است.
مدیر عامل جهاد نصر کردستان عنوان کرد: عمده‌ترین کار جهاد نصر در استان کردستان ساخت و آبادانی روستا‌ها، ساخت جاده و ... بوده است، و کم کم با پرورش مهندسان و نیرو‌های فنی و کاربلد جهاد نصر پا به عرصه‌ی سد سازی، راهسازی و کار‌های فنی و مهندسی و در نهایت امروز به شرکتی قدر و بزرگ تبدیل شده است.
اردشیر معتمد وزیری در ادامه گفت: جهاد نصر تا به این لحظه تعداد بالغ بر ۴۰۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی کرده است که تعداد قابل توجهی است.
مدیر عامل جهادنصر کردستان با بیان خاطره‌ای از فرمانده‌ی قبلی سپاه بیت المقدس سردار رجبی، اشاره کرد: سردار رجبی برای بازدید از جهاد نصر آمدند و این امر با تعجب ما روبرو شد که دلیل بازدید فرمانده سپاه از جهادنصر چه چیزی بوده است، ایشان بابازدید از مجموعه‌ی جهاد نصر به این مجموعه لطف زیادی داشتند و‌ای کاش مدیران کشوری همانند مدیران لشکری خدمت می‌کردند، سردار رجبی در جریان بازدید از جهاد نصر کردستان و جلسه‌ای با کارکنان مجموعه‌ی جهاد نصر به این مجموعه گفتند دلیل بازدید بنده از جهاد نصر این است که برای بنده جالب است که تنها جایی که بدون صدا و در سکوت در حال خدمت رسانی است جهاد نصر می‌باشد، و همچنین تنها مجموعه‌ای است که اشتغال زایی زیادی کرده است و برای بنده جالب بوده است که جهاد نصر نیروی چشمگیری چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم جذب می‌کند، و اگر جایی همانند جهاد نصر یک نفر را جذب کند می‌توان گفت یک خدمت بزرگی به رفع بیکاری شده است.
اردشیر معتمد وزیری گفت: با توجه به وضعیت جهاد نصر در استان کردستان می‌توان گفت جهاد نصر می‌توانست بهتر از این وضع موجود باشد و بنظر بنده این ضعف‌ها از لحاظ ضعف مدیریت، موانع دولتی و ... بوده است که امید واریم این ضعف‌ها برطرف شود؛ در چند سال اخیر با توجه به وضعیت اقتصادی و همچنین تحریم‌های ظالمانه، ما به تغییر سبد اقتصادی جهاد نصر روی آوردیم و صرفا از بحث عمرانی خارج شدیم و به پرورش ماهی به روش مدرن و گسترده و کاملا حرفه‌ای در دریا‌های کشور روی آوردیم و با وجود داشتن ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل و با استفاده از این ایده به عنوان اولین بار در بندر کیا شهر با ایجاد وسایل لازم این کار آغاز شد، بعد از این کار در منطقه‌ی کردستان نیز با همکاری شیلات استان کردستان، در درون سد‌ها به پرورش ماهی خاویاری پرداختیم که بازدهی عالی نسبت به دریای خزر داشت، اما متاسفانه با توجه به بحث برخورد کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه دیگر این کار در استان کردستان ادامه نداشت حتی مدیران استانی و استاندار به این قضیه پرداختند و قول کمک دادند که تا به حال هیچ کمکی از این طرف نشد.
عضو هیات مدیره نصر معین پارسایان اضافه کرد: و قرار براین شد که از طرف مدیران اجرایی کشور رفع موانع تولید انجام شود که متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت. اما در امسال به سود آوری ماهی‌های خاویاری در شمال کشور رسیده ایم.
مدیر عامل جهاد نصر کردستان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های غلط دولت و به ویژه در استان کردستان بخش اعظمی از شرکت‌های عمرانی ضرر وزیان‌های زیادی را متحمل شدند، اما کم شرکت‌هایی هستند که پا برجا ماندند و یکی از این شرکت‌ها جهاد نصر بود با تمام مشکلات موجود، و در این راستا اولین شرکت اغماری در زمینه‌ی کشاورزی را در جهاد نصر راه انداختیم و پس از آن با کمک زیر مجموعه‌ی جهاد نصر در زمینه‌ی آبزیان تحت عنوان آبزیان گستر نصر که شرکت شیلاتی می‌باشد که سی درصد جهاد نصر کردستان، ۳۰ درصد شرکت آبزیان گستر نصر و ۴۰ درصد از طرف بنیاد برکت شرکتی در قشم ایجاد شده است، که به تولید ماهی‌های جنوبی می‌پردازد.
اردشیر معتمد وزیری افزود: در آخرین دستاورد غیر عمرانی جهاد نصر کردستان در سال ۹۹، ورود ما به زمینه‌ی معادن بود؛ متاسفانه در استان کردستان با توجه به غنی بودن در زمینه‌ی معدن این امکان با وجود موانع مختلف امکان نشد، اما در شهرستان زابل در حال فراهم کردن یک معدن به اسم جهاد نصر با همراهی یک شرکت که یک معدن را سال‌های سال است بدون فعالیت مانده است هستیم، و در چند روز آینده با ارسال دستگاه‌ها و نیروی‌های لازم در این معدن که آهن، مس و... را در خود جای داده است شروع به کار کنیم.
مدیر عامل جهاد نصر کردستان در زمینه‌ی اقدامات عمرانی خاطر نشان کرد: در این حوزه ۱۱۲۰ واحد مسکن مهر بهاران، همچنین راه و شهرسازی در زمانی که به مشکل بر می‌خورد به سراغ جهاد نصر می‌آید و از چهل بلوک مسکن مهر بیست بلوک در عرض چند ماه تحویل مردم داده شد و ۲۰ بلوک دیگر نیز در چند ماه آینده تحویل مردم عزیز داده خواهد شد.
اردشیر معتمد وزیری اضافه کرد: نکته‌ی دیگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حال اهدا ء ۵۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان اقدام ملی مسکن به مردم در سراسر کشور است، که محوریت این طرح در استان‌های آذربایجان غربی و استان کردستان را به جهاد نصر کردستان داده اند، که تعداد ۱۰۰۰ واحد به جهاد نصر ارومیه در آذر بایجان غربی داده ایم و با اقدام جهاد نصر کردستان تعداد ۵۱۲ واحد نیز در مهاباد توسط ما ساخته خواهد شد. همچنین در کردستان نیز چیزی حدود ۳۰۰ واحد شروع شده است.
مدیر عامل جهاد نصر کردستان عنوان کرد: امسال نیز با برنده شدن در پروژه جاده‌ی بین سقز وبانه، که حدود ۱۰۰ و پنج میلیارد تومان هزینه‌ی پروژه می‌باشد که در چند روز گذشته با نماینده‌ی سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی قول داده اند که از وزیر راه و شهرسازی تسهیلات لازم را بگیرند که در این فصل سرما بتوانیم کار را پیش ببریم، اقدام بعدی بزرگراه سنندج کامیاران است که پیشرفت حدودا ۳۰ درصدی را داشته است، اقدام دیگر برنده شدن برای انجام باقی مانده‌ی سد امیر آباد بوده که حدودا ۶۰ میلیارد هزینه دارد.
اردشیر معتمد وزیری در ادامه‌ی سخنان خود بیان کرد: با وجود عقب افتادن حقوق و مزایای کارکنان و نیرو‌های جهاد نصر کردستان، این نیرو‌ها با دل و جان مشغول به فعالیت اند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار