جمعی از کشاورزان شرق اصفهان روز دوشنبه با حضور در مقابل سازمان بازرسی استان خواهان ابلاغ مصوبه ساماندهی بستر رودخانه زاینده‌رود شدند.
کد خبر: ۹۲۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 14 December 2020

این کشاورزان با حضور در مقابل ساختمان سازمان بازرسی استان اصفهان و سخنرانی در این مکان اعلام کردند که لازم است این سازمان هرچه زودتر مصوبه ساماندهی و لایروبی بستر رودخانه زاینده رود را به دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله شرکت آب منطقه ای ابلاغ کند تا این کار قبل از بازگشایی مجدد رودخانه انجام شود.

آنها همچنین با تاکید بر حقابه‌های خود از رودخانه زاینده رود، خواهان تسریع در اجرای طرح های آبرسانی به اصفهان از جمله تونل بهشت آباد و سد و تونل سوم کوهرنگ شدند.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۲ هفته گذشته مصوبه ای در شورای هماهنگی زاینده رود برای شروع کار ساماندهی بستر رودخانه توسط کشاورزان تصویب شد اما تاکنون این مصوبه ارسال نشده است.

اسفندیار امینی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان در روزهای اخیر پیگیر این موضوع از طریق سازمان بازرسی بودند، افزود: آنها نسبت به لایروبی و ساماندهی بستر رودخانه دغدغه دارند زیرا این کار تا قبل از بازگشایی مجدد زاینده رود ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت ساماندهی بستر زاینده رود با شرکت آب منطقه ای است، توضیح داد: در سال‌های گذشته این کار از طریق قراردادهای مختلف اجرا می شد اما از سال ۹۳ با تصویب شوراهای تامین و سازگاری با کم آبی استان و هماهنگی زاینده رود قرار شد که این کار با محوریت صنف کشاورزی و اتحادیه تعاونی تولید روستایی انجام شود.

امینی با بیان اینکه این کار در سال‌های اخیر در شرق و غرب استان اصفهان به خوبی پیش می‌رفت، اظهار داشت: اما مدتی پیش سازمان بازرسی عنوان کرد که به‌دلیل اینکه صنف کشاورزی و اتحادیه تعاونی تولید روستاییان، مرتبه مهندسی ندارند نمی توانند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که این مسائل پیش از این در مجاری قانونی تصویب شد و دادسرای دیوان محاسبات به آن رسیدگی کرده است.

امینی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود رودخانه زاینده رود تا قبل از سال جدید بازگشایی شود، کشاورزان درخواست دارند که هرچه زودتر صورتجلسه و مصوبه مربوط به ساماندهی این رودخانه توسط سازمان بازرسی ابلاغ و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی درباره حقابه‌های کشاورزان اصفهان نیز اضافه کرد: بخشی از آب زاینده رود به صنایع و استان یزد تخصیص یافته است و در قبال آن مقرر بود که طرح‌های انتقال آب تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد اجرا شود اما هنوز این وعده ها بطور کامل تحقق نیافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار