کد خبر: ۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸ 01 March 2015

به گزارش فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، محسن مقدمی اظهار داشت: سالمندی جمعیت پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر به دلایل مهمی ازجمله کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از پیشرفت‌های علوم پزشکی و بهداشت، ترویج آموزش‌وپرورش و درنتیجه افزایش امید به زندگی و طول عمر در سطح جهان مطرح شده است.

وی اضافه کرد: این پدیده تحولات فراوانی را در تمام جنبه‌های زندگی جوامع بشری به‌وجود می‌آورد، بنابراین مقابله با چالش‌های ناشی از آن و اتخاذ سیاست‌های مناسب در راستای ارتقای سلامت جسمی یا روحی و اجتماعی سالمندان از اهمیت برخوردار است.

مقدمی بیان کرد: در راستای این اهداف، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری مرکز تحقیقات سالمندی، برگزارکننده کنگره کشوری سالمندی و سلامت هستند.

وی گفت: این کنگره در 12 محور شامل خودمراقبتی در سالمندان، تغذیه در دوره سالمندی، فعالیت بدنی در دوره سالمندی، مراقبت‌های پرستاری در سالمندان، سلامت زنان و سالمندی، سالمندی و بیماری‌ها، توان‌بخشی و سالمندی، دهان و دندان در دوره سالمندی، دارودرمانی در دوره سالمندی، گذار جمعیتی و اپیدبیولوژی، سوانح و حوادث در دوره سالمندی و آموزش سلامت و سالمندی، برگزار می‌شود.

کنگره کشوری سالمندی و سلامت با حضور مدیران وزارت بهداشت، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان فارس، سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه جاری در تالار اجتماعات سعدی واقع در مجتمع رفاهی فرهنگیان برگزار می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار