عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد
روشنفکر : رتبه‌بندی معلمان و ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان، کمک به تامین سخت‌افزار و نرم افزارها و تامین تبلت و دسترسی آسان و رایگان برای آموزش‌های مجازی دانش آموزان و دانشجویان و موضوع اعمال مدرک از جمله مسائلی است که در بودجه 1400 دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 16 December 2020

یکی از مواردی که در خصوص ارقام بودجه همواره مورد بحث بوده است ، سهم آموزش و پرورش از آن است که همیشه و با وجود برخی ادعاها در دولت ها و مجالس مختلف اما همچنان این گروه از جامعه نسبت به تامین نشدن بودجه برای رفع مشکلات خود گلایه مند بوده اند و البته در این زمینه ضعف نمایندگان مجلس را هم مزید بر علت می دانند .
کمیسیون آموزش یکی از معدود کمیسیون هایی است که می تواند به مشکلات آموزش و پرورش بپردازد و به تناسب قدرت آن می تواند موثر باشد . کمیسیونی که مهدی روشنفکر که خود یکی از فرهنگیانی است که به وضوح مشکلات این قشر از جامعه را لمس کرده است و باید امیدوار بود همه تلاش خود را بکار گیرد شاید بتواند مجلس و دولت را مجاب کند که توجه بیشتر به این قشر از جامعه داشته باشند.
روشنفکر در جدیدترین اظهار نظر خود به موضوع بودجه و تلاش ها برای گنجاندن پیشنهاداتی در لایحه بودجه در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش پرداخته است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از تدوین پیشنهادی برای ارتقای بودجه دسترسی دانش آموزان محروم به آموزش مجازی و تأمین تجهیزات آموزش مجازی (تبلت) تا یک هزار میلیارد تومان خبر داد.
مهدی روشنفکر درباره ارزیابی خود از لایحه بودجه 1400 در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان و ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان، کمک به تامین سخت‌افزار و نرم افزارها و تامین تبلت و دسترسی آسان و رایگان برای آموزش‌های مجازی دانش آموزان و دانشجویان و موضوع اعمال مدرک از جمله مسائلی است که در بودجه 1400 دنبال خواهیم کرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که با خانه ملت سخن می گفت ، ادامه داد: افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان و تقویت این دانشگاه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله مواردی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به جد دنبال می‌کنیم و سعی خواهیم کرد که هر دو سطح نیازهای فرهنگیان و دانش آموزان را در این مهم‌ترین سند مالی اولین سال قرن پوشش دهیم.
اعتبارات تبلت دانش آموزان را از چه محلی می‌توان تأمین کرد؟  
وی یادآور شد: برای موضوع دسترسی دانش آموزان محروم به آموزش مجازی و تأمین تجهیزات آموزش مجازی (تبلت) فقط ۴۰۰ میلیارد دیده شد که کفایت نمی‌کند و باید درآمدهای جدیدی مثل پیش بینی از محل فروش اینترنت و مالیات موسسات موضوع ماده ۷۸ قانون تنظیم دولت پیش بینی کنیم و می توانیم تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این محل تامین مالی کنیم و جهت تامین تبلت و نرم افزارهای آموزشی پیش بینی کنیم.
روشنفکر یادآور شد: همچنین تکلیف وزارت ارتباطات به هوشمندسازی مدارس و زیرساخت‎های ارتباطی را که در برنامه ششم توسعه آمده را باید در قانون بودجه پیش ببریم تا دو موضوع هوشمندسازی مدارس و پوشش دهی اینترنت در مناطق محروم عملیاتی و شفاف شود.
نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 ادامه داد: مسئله تغذیه خوابگاه‌های دانش آموزی و عدم تناسب سرانه دانش آموز شبانه روزی با دانشجویان نیز موضوعی است که باید در بودجه 1400 به آن توجه شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
کد ب پیغمبر روشنفکر قوت بلد نی حتی نونه مجلس کوچن تهرانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار