استاندار هرمزگان تاکید کرد:
استاندار هرمزگان از بررسی پیشنهاد برگزاری کلاس های حضوری در مدارس مناطق زرد و با جمعیت کمتر از ۱۰نفر در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 16 December 2020

فریدون همتی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان که با دستور کار ارائه گزارش کیفیت و الگوهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و اجرای طرح امین در سطح مدارس استان برگزارشد، از بررسی پیشنهاد برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس مناطق زرد و با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر در سطح استان خبر داد و گفت: این پیشنهاد به منظور پیشگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان مناطقی که فاقد اینترنت هستند، برای بررسی و تصویب، به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ارجاع شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به عدم دسترسی به اینترنت و یا سطح ضعیف دسترسی به شبکه‌های ارتباطی در برخی مناطق استان، گفت: اگرچه اقدامات خوبی در مناطق محروم مانند بشاگرد و کوشا احمدی برای ارتقاء دسترسی دانش اموزان به اینترنت در حال انجام است، اما برای پیشگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش اموزان، پیشنهاد برگزاری کلاس حضوری در مناطق زرد برای مدارسی که کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز دارند ارائه شد که مقرر شد این پیشنهاد در ستاد استانی کرونا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: در صورت تصویب این پیشنهاد در ستاد استانی کرونا، اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست و حضور آن‌ها اختیاری است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به بررسی راهکارهای اجرای طرح امین در مدارس استان، گفت: این طرح در راستای ارتقاء سطح معرفتی و آشنایی دانش آموزان با معارف اسلامی هم اکنون در سطح ۲۴ مدرسه در استان در حال اجراست که به دنبال توسعه این طرح در سایر مدارس استان هستیم.

وی، تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و آشنایی دانش آموزان با مبانی انقلاب اسلامی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: اجرای این طرح، می‌بایست همراه با تعامل و هماهنگی لازم از سوی مبلّغان با مدیران، معلمان و دانش آموزان باشد.

استاندار هرمزگان، تصریح کرد: آموزش دهندگان این طرح باید با دقت و حساسیت گزینش شوند که بتوانند توانمندی و آگاهی دانش آموزان در سطوح مختلف را تقویت و در تحکیم باورهای اعتقادی دانش آموزان که در آینده به عنوان سرمایه عظیم انسانی کشور محسوب می‌شوند اثرگذار باشند.

در حال حاضر طرح تربیتی امین در بیش از چهار هزار مدرسه در سراسر کشور در حال اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار