استاندار قزوین گفت: طرح آبرسانی شهرستان آبیک از طرح‌های ملی و دارای اولویت در استان قزوین است و با استفاده از تمام ظرفیت‌ و پتانسیل‌های موجود این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 16 December 2020

هدایت اله جمالی پور در جلسه تخصیص آب استان قزوین اظهار کرد: آبرسانی به شهرستان آبیک به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت به تنهایی توان تامین این هزینه‌ها را ندارد و امسال با کمک بخش خصوصی خواهیم توانست بخشی از این هزینه‌ها را تامین کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهرستان آبیک برای ما بسیار با اهمیت بوده و موضوع آبرسانی به این شهر باید هر چه سریعتر به اتمام برسد تا مردم از آب با کیفیت بهره‌مند شوند.

جمالی پور تاکید کرد : آب یک موضوع ملی است و از همه ظرفیت‌ها استان برای اجرای این طرح تلاش خواهیم کرد و از مردم شهرستان آبیک به دلیل تاخیر در وعده‌ها عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم با تامین آب شرب منطقه نگرانی مردم برای همیشه رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص رفع مشکلات آب آشامیدنی در شهرهای استان قزوین نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این طرح‌ها عملی شوند و هر پروژه‌ای که برای اجرای آن تخصیص اعتبار مصوب کرده‌ایم، حتما اجرا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان به نقش کمیته تخصیص آب استان اشاره کرد و افزود: این کمیته با توجه به اهمیت موضوع حیاتی تشکیل شده تا با دقت و توجه بیشتری برای تخصیص آب به واحدهای صنعتی ، کشاورزی و گردشگری تصمیم‌گیری شود.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه تخصیص آب به واحدهای صنعتی و کشاورزی باید به تایید سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی برسد، یادآورشد: با بررسی کارشناسی در صورت هزینه بر بودن طرح ها ، آب به این واحدها تخصیص نمی‌یابد.

یداله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این جلسه گفت: خط انتقال پروژه آبرسانی به آبیک ۱۷ و نیم کیلومتر است که تاکنون حدود هفت کیلومتر آن انجام شده و باقیمانده این خط حدود ۱۰ کیلومتر به لوله با قطر یکهزار و ۴۰۰ و یکهزار و ۶۰۰ نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین ۳۰۰ کیلومتر خط لوله دارد ولی آبرسانی به آبیک به دلیل حساسیت موجود در ردیف اولویت‌های استان قزوین قرار گرفته و حدود ۱۷ کیلومتر است.

ملکی افزود: اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده این طرح تا پایان سال از اهداف شرکت آب منطقه‌ای است که در صورت تامین لوله توسط کارفرما اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار