مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شناسایی و معرفی دانش آموزان در معرض خطر و آسیب دیده به دستگاه‌های قزوین تازه شروع طرح نماد بوده و اگر به این دانش اموزان خدماتی ارائه نشود عملا طرح نماد ناقص مانده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 16 December 2020

 

مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست با مسؤولان آموزش و پرورش و دستگاه قضایی با موضوع طرح نماد با بیان اینکه انتظار از دستگاه‌های عضو طرح نماد فراتر از وظایف ذاتی آنهاست، افزود: برای تمامی دستگاه‌های عضو وظایفشان یکایک مشخص شده و ضروری است که بر اساس وظایف تکلیفی خود عمل کنند

وی اضافه کرد: نماد طرح غربالگری روانی اجتماعی دانش آموزان است که با شناسایی افرادی که امکان دارد در آینده در گروه افراد پرخطر و آسیب پذیر قرار می گیرند کمک کند، بنابراین این فعالیت‌های غربالگری در حوزه روانی و اجتماعی به عنوان نقشه راه اجرای تمام برنامه‌ها تلقی می‌شود.

بیدخام طرح نماد را برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیمهم ارزیابی نمود و اظهار داشت:: اجرای طرح نماد به شناسایی آسیب‌ها در همان ابتدا منجر می شود و از دستگاههای همکار طرح انتظار می‌رود پس از اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی دانش آموزان در معرض آسیب را شناسایی و به دستگاه مربوطه ارجاع کرد، نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند .

این مسؤول با بیان اینکه اولین گام در طرح نماد، آموزش عمومی به دانش آموزان، والدین و معلمان است، اظهار داشت: هنگامی که مدرسه غربالگری را آغاز کرد و در ادامه مسیر به دانش آموز پرخطری برخورد نمود، قبل از اینکه دانش آموز دچار آسیب شود، برای حمایت به دیگر متولیان و همکاران طرح معرفی می‌شود و پس از بهبود به چرخه آموزش و پرورش باز می‌گردد.

بیدخام تاکید کرد: دولت علیرغم مشکلاتی که با آنها مواجه است و حتی در شرایط کنونی که درگیر مقابله با کرونا و تبعات ناشی از آن است، اقدامات بسیار موثری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته که از جمله آنها تجهیز مدارس و مراکز فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته و اجرای طرح نماد در مدارس استان است.

مریم بیدخام خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را از ریشه درمان کنیم باید بر آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و اولیا آنها تمرکز کرد و قطعا در صورت اهتمام دستگاه‌ها و اجرای دقیق طرح نماد در مدارس می‌توان تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌ها شاهد بود.

طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) یکی از محوری‌ترین طرح‌های آموزش و پرورش برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های دانش آموزان است که در سراسر کشور اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار