مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره شب یلدا در استان اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 16 December 2020

نادر فلاحی روز چهارشنبه اظهارداشت: برنامه‌ریزی شده تا با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جشنواره شب یلدا امسال در استان اردبیل به صورت مجازی برگزار شود.

او احیای فرهنگ بومی و سنتی منطقه و آشنایی نسل جدید با این فرهنگ، حفظ اصالت و ارج نهادن به نهاد خانواده و ایجاد ایده‌های خلاقانه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و فیلم وعکس‌های خود را در موضوعات سفره‌آرایی سنتی شب یلدا، تزیین هندوانه، قصه‌گویی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی و تهیه غذاهای سنتی تهیه و ارسال کنند.

فلاحی با بیان اینکه این جشنواره در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده و به آثار برتر لوح سپاس و جوایز نفیسی اعطا خواهد شد، افزود: انتظار می‌رود در شرایط فعلی شیوع کرونا هم‌استانی‌ها از دورهمی‌ها وهم‌نشینی‌ها اجتناب کرده و این مراسم را به صورت مجازی برگزار کنند.

او ادامه داد: با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی جشنواره‌ها تا بازگشت به روال و شرایط قبلی به صورت مجازی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا در ایام پساکرونا شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره‌ها و رویدادها باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار