وزیر بهداشت:
نمکی گفت: منحنی کرونا در پیک سوم سر به فرود آورده است و نگذاریم شب یلدا به اندوه طولانی برای خانواده‌ها بدل شود.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 16 December 2020

به گزارش تابناک سمنان سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت و روز‌هایی که در آن قرار داریم روز‌های طوفانی کووید ۱۹ در جهان بود، دنیا روز‌های پر التهاب و پر مرگ و میر را تجربه کرد و بیشترین گرفتاری را در کشور آمریکا و اروپا داشتیم.

وی افزود: بدترین وضعیت کووید ۱۹ در جهان را آمریکا با روز‌های طوفانی بیش از ۳ هزار مرگ داشت و این برای ما غم انگیز است که یک شهروند در گوشه‌ای از دنیا جان خود را از دست بدهد، حتی اگر حکومت‌ یا دولتی، دارو و واکسن را از ما دریغ ‌کند،  برای بیماری شهروندان این حکومت یا دولت غصه می‌خوریم و  برای آنها آرزوی سلامتی می‌کنیم.

نمکی گفت: آمریکا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، ترکیه، روسیه و آلمان مرگ‌ و میر و ابتلای بیشتری از ما را تجربه کردند و ما در رتبه‌های پایین تری نسبت به این کشور‌ها هستیم.

منحنی کرونا در پیک سوم سر به فرود آورده است

وزیر بهداشت گفت: ما با ۵۲ هزار و ۶۷۰ مرگ و ابتلای بیش از یک میلیون روز‌های سختی را سپری کردیم. منحنی کرونا در پیک سوم در برابر عظمت کاری که با همکاری مردم ایران و دستگاه‌ها شکل گرفت، سر به فرود و تعظیم آورده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تیم برای مراقبت، رهگیری و تست‌های کرونا تشکیل شده است و ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این تیم از همکاران ما و عزیزان در سازمان بسیج و بقیه دستگاه‌ها در کنار هم کار می‌کنند.

نمکی گفت: بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ تیم با بیش از ۲۰ هزار عضو در حوزه مراقبت در منزل کار می‌کنند، بیش از ۱۰ هزار تیم مراقبتی متشکل از ۳۳ هزار نفر در امر نظارت با کمک دستگاه‌های مختلف بر اجرای دستورالعمل‌ها نظارت می‌کنند و تیم‌های حمایتی ما به بیماران کرونایی  در منزل و قرنطینه خانگی خدمت رسانی می‌کنند، باید توجه داشت که بیش از ۲۰ هزار تیم از اعضای بسیج، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در این طرح به ما کمک می کنند.

نمکی درباره وضعیت کلی کشور در موارد ابتلا به کرونا گفت: امروز آتش سرخ التهاب به نارنجی و زرد تبدیل شده و برآورد ما این است، لکه های قرمزنقشه که هفته های گذشته بیشتر بود با همدلی، همراهی و همسویی مردم به دنبال رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش پیدا کند و بتوانیم ابتلا و مرگ کرونا را به شدت پایین بیاوریم.

وزیر بهداشت گفت: ما به لحظه و ثانیه می توانیم وضعیت کرونایی کشور را رصد کنیم و آنچه حاصل حرکت بزرگ ملی است،  کمک سازمان بسیج، هلال احمر، صدا و سیما، ناجا، دستگاه‌های مردم نهاد و همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان است و ما توانستیم منحنی ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را به سمت پایین خم کنیم.

بی خیالی کنیم، غول کرونا لگدمالمان می‌کند

نمکی گفت: تقاضای عاجزانه من و همکارانم که  توانستند غول کرونا را  به زنجیر بکشند، این است که اگر به روز‌های بی خیالی گذشته برگردیم و تصور کنیم غول کرونا برای همیشه مهار شده است، دوباره این غول خفته بیدار می شود  و همه ما را لگدمال می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: امروز گزارش‌هایی از جهش ویروس  کرونا در اروپا  به دست ما رسیده  است که بر این اساس پیش بینی می شود که ویروس  خطرناک‌تر و با قدرت بیشتر ظاهر ‌شود و اگر آتش این اتفاق ناگوار دامن ما را گرفت، روز‌های سختی خواهیم داشت و نباید برای ایام خوش گذر، به دام روز‌های سخت و سنگین گذشته بیفتیم.

وی با اظهار نگرانی از مراسم‌های شب یلدا گفت: بیش از ۶۵ درصد از ابتلا در خراسان جنوبی ناشی از دورهمی‌ها بود و درخواست داریم دورهمی‌های خانوادگی شب یلدا را برگزار نکنیم و  نگذاریم گذر شب یلدا به اندوه طولانی برای خانواده‌ها بدل شود و عزیزان را به دلیل دورهمی از دست بدهیم و سیاه پوش شویم.

نمکی گفت: همان طور که سیزده بدر را در خانه نشستیم، شب یلدا را نیز در خانه بمانیم تا هم هموطنان در سلامت باشند و هم همکاران ما در آرامش خیال فرصتی برای نفس کشیدن داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار