استاندار: رفع موانع صادراتی بویژه در بحث سیب یک اولویت جدی است
کد خبر: ۹۲۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 17 December 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  رفع موانع صادراتی بویژه در بحث سیب را یک اولویت جدی دانست و افزود: از طریق ارائه پیشنهاد تهاتر سیب با محصولات گرمسیری و نیز رفع تعهد ارزی زیر یک میلیون دلار و نیز سرعت بخشی به فرآیندهای گمرکی پیگیر افزایش صادرات سیب هستیم.
 
او گفت :از مجموعه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونای استان ۳۰۷ میلیارد تومان درخواست شده که از این میزان ۱۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است.

آقای شهریاری با اشاره به مشکلات پیش آمده بر سر راه صادرات استان خصوصا در بخش کشاورزی افزود: بخش عمده این مشکلات ناشی از تحریم های بانکی است و برای مباحثی چون رفع تعهد ارزی محصولات کشاورزی و رفع تعلیق کارت های بازرگانی رایزنی های لازم با بانک مرکزی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی صورت گرفته است.
 
آقای حضرتی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مجموع درآمد های استانی در لایحه بودجه سال آینده یک هزار ۹۷۹ میلیارد تومان است که نسبت به سال جاری ۲۲ درصد رشد داشته است.

او پر احداث راه آهن میاندوآب شاهین دژ و تکاب و همچنین احداث راه آهن سریع السیر ارومیه به تبریز از مسیر پل میانگذر دریاچه ارومیه را از جمله طرح های مطالعاتی دانست که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

آقای انتظار رییس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این جلسه با بیان این که در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد سهم مالیاتی نسبت به سال جاری افزایش یافته است گفت: با توجه به شرایط اقتصادی هیچ واحد تولیدی و یا اقتصادی حق فرار مالیاتی ندارد و مودیان جدید مالیاتی نیز باید شناسایی شوند.

همچنین در این نشست مسایل و مشکلات بخش کشاورزی استان در حوزه ی نهاده ها و صادرات نیز بررسی شد.
در این جلسه موضوع افزایش میزان سرانه تسهیلات کرونایی برای واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر با معرفی اتحادیه های صنفی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار