پس از سه و نیم سال حضور درخشان؛
ستاره عراقی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان بازی فینال، دومین شوک را به هواداران این تیم وارد کرد و پس از نزدیک سه سال و نیم حضور در جمع سرخپوشان، خبر از جدایی داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 20 December 2020

به گزارش تابناک سمنان ماجراجویی رسن در پرسپولیس به صورت رسمی از 12 تیرماه سال 1396 و پس از اولین قهرمانی سرخپوشان با برانکو در لیگ برتر آغاز شد و او طی سال ها گذشته یکی از نفرات کلیدی پرسپولیس در میانه زمین بود.


اولین مصاحبه او پس از نهایی شدن حضورش در پرسپولیس اینطور به زبان این بازیکن که در آن مقطع در آستانه 20 سالگی بود، اینطور به زبان آمد:« من با مسئولان باشگاه نیرو هوایی عراق جلسه‌ای را داشتم و آنها رضایتنامه مرا برای رفتن به لیگ ایران در فصل جدید به همراه پرسپولیس را صادر کردند. من با باشگاه پرسپولیس به توافق اولیه رسیدم و پیش قرارداد را امضا کردم، پرسپولیس یکی از بزرگترین تیم های آسیا است. من پیشنهاد باشگاه پرسپولیس را به دلایل مختلفی ترجیح دادم که مهم‌ترین دلیل آن برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم بود.»


این بازیکن عراقی طی سه سال و نیم گذشته، 50 بار برای پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفت و دو بار موفق به گلزنی شد و سه پاس گل برای هم تیمی هایش ارسا کرد. او در سال های درخشان سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا نیز 30 مرتبه با پیراهن این تیم در این رقابت ها به میدان رفت و یک گل زد و سه بار هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ پاس‌های ارزشمندی که مهم ترینشان در دیدار نیمه نهایی مقابل النصر رقم خورد و او ارسال کننده توپی بود که با ضربه سر مهدی عبدی به گل بدل شد. رسن 4 بار هم در جام حذفی برای پرسپولیس طی این مدت بازی کرد تا در مجموع پس از بازی فینال آسیای 2020، 84 بازی به نام او در جمع سرخپوشان پایخت ثبت شود.


  رسن که در فینال نیز فرصت حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس را پیدا کرده بود، پس از شکست 2 بر 1 تیم تیمش در مقابل اولسان ضمن تمجید از نمایش این تیم بیان کرد: « به آنها تبریک می گویم. خیلی تیم خوبی در بخش دفاعی بودند و با تاکتیک بازی می کردند.»


او در ادامه به دو گل خورده تیمش اشاره داشت که با ضربه پنالتی به ثمر رسید و اضافه کرد: « دو پنالتی بد دادیم و کارمان سخت شد.»


اما بخش مهم صحبت های رسن جایی بود که خبرنگار از او در مورد زمان بازگشت به ایران پرسید و او اینطور پاسخ داد:« نه من در قطر می مانم و به ایران بازنخواهم گشت.»  

 

 


این صحبت های رسن که دقایقی پس از شکست تلخ سرخپوشان در بازی فینال رقم خورد، شوک دیگری به هواداران پرسپولیس وارد کرد و آنها که باید غم این باخت سنگین را به دوش بکشند، با خبر تلخ دیگری نیز مواجه شده اند و یکی از بهترین بازیکنانشان درنهایت تصمیم به جدایی گرفت و دیگر به ایران بازنخواهد گشت.


البته جدایی این بازیکن 23 ساله چندان خبر عجیبی و غیرمنتظره ای برای هواداران پرسپولیس نبود و آنها حتی در تابستان برای شنیدن این خبر خودشان را آماده کرده بودند که درنهایت این بازیکن رضایت داد تا مسابقه فینال در اردوی سرخپوشان بماند و سپس به یکی از پیشنهادهای خود که حضور در باشگاهی قطری خواهد بود، پاسخ مثبت بدهد.


رسن که می توانست با پیروزی در دیدار فینال ACL به تنها بازیکنی بدل شود که موفق به کسب "ای اف سی کاپ" و سپس لیگ قهرمانان آسیا شده، با ناراحتی اینطور حرف هایش را خاتمه داد: « بازیکنان ما تمام تلاششان را کردند و می خواستیم اولین قهرمانی را به دست بیاوریم ولی نشد.»


دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیای سال 2020 پایانی بر حضور رسن در فوتبال ایران بود؛ حضور او در همین مدت علاوه بر اینکه از نظر فوتبالی در بسیاری از بازی های حساس به کمک پرسپولیس آمد، در بُعد فرهنگی نیز به نزدیک تر شدن مردم ایران و عراق کمک زیادی کرد.


بی شک حالا یکی از دغدغه های یحی گل محمدی برای جا نماندن از مسابقات لیگ برتر و تورنمنت های دیگر، پیدا کردن جانشینی برای رسن خواهد بود که مدت ها قدرت ویژه ای به بخش میانی پرسپولیس بخشیده بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار