حاجی میرزایی:
وزیر آموزش و پرورش گفت: سال ۱۴۰۰ سال بهتری برای فرهنگیان خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 22 December 2020

۱۴۰۰ سال بهتری برای فرهنگیان خواهد بود

به گزارش تابناک سمنان محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲ دی) مجلس و در جریان پاسخگویی به سوال آصفری نماینده اراک در مورد علت عدم پرداخت حق التدریس معلمان در ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد در سال‌های ٩٨ و ٩٩ گفت: از همه فرهنگیانی که در شرایط سخت کرونا مسئولیت تعلیم و تربیت را بر عهده دارند سپاسگزاری می‌کنم. معلمان در این شرایط سخت درخشیدند و کار دشواری انجام دادند. ما نمی‌توانیم حرف گزافی بزنیم، چرا که دائماً در معرض قضاوت مردم هستیم و مردم می‌بینند که معلمان چه تلاش‌هایی انجام می‌دهند.

وی افزود: سوالی که مطرح شده این است که چرا در پرداخت حق التدریس معلمان رسمی، پیمانی و بازنشسته تاخیر شده است؟ ما دو نوع معلم در سراسر کشور داریم؛ یکی معلمینی که از ما حقوق دریافت می‌کنند و دیگر معلمینی که علاوه بر حقوق از ما بابت کار اضافی، اضافه کار دریافت می‌کنند. حقوق هیچ معلمی در سراسر کشور با تأخیر پرداخت نمی‌شود و همه معلمین آموزش و پرورش حقوقشان را سر ماه همانند همه کارکنان دولت دریافت می‌کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: آن چیزی که با تأخیر پرداخت می‌شود، اضافه کار معلمان رسمی، بازنشسته و کسانی است که وقت بیشتری اختصاص می‌دهند که از نظر سازمان برنامه و بودجه این حقوق تلقی نمی‌شود بلکه اضافه کار تلقی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶۴ درصد حقوق معلمان را در سال ۹۹-۹۸ افزایش داده‌ایم و این موضوع در ۶ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، تأکید کرد: اگر حقوق فرهنگیان افزایش پیدا کند شرایط کار آنها بهتر می‌شود، البته نه اینکه حقوق فرهنگیان امروز خیلی زیاد است، اما ما کسری‌هایی را که در سال‌های گذشته بوده است، جبران کرده‌ و فاصله و تفاوت حقوق فرهنگیان با دیگر کارکنان دولت را کم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۹، ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای فصل ۱۰ که همان افزایش حقوق معلمان است اختصاص دادیم.

وی افزود: مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۰ هزار میلیون تومان برای ترمیم حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان و همچنین ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در یک مرحله برای معلمان فرهنگیان اختصاص دادیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال بهتری برای فرهنگیان خواهد بود،  تصریح کرد: فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ می‌توانند از امکانات بیشتری برخوردار شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار