یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی، ساخت و راه‌اندازی خط تولید منسوج "مِلت بلون" جهت لایه فیلتراسیون ماسک تنفسی شده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 22 December 2020

مشاور رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک موفق به طراحی و راه اندازی خط تولید منسوج ملت بلون شد که به عنوان لایه اصلی و فیلتراسیون ماسک های پزشکی کاربرد دارد.

حسن خاکباز افزود: این طرح فناورانه در بیست ‌و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی "ایران‌ساخت" که بیست و هفتم تا سی ام آذر به صورت مجازی برگزار شد، توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

وی با بیان اینکه کشورمان در ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا نیاز مبرم به ماده اولیه مِلت بلون برای تولید ماسک های سه لایه داشت، تصریح کرد: طراحی و ساخت این خط تولید کار ارزشمندی است و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از راه اندازی آن، حمایت مالی و سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل شرکت طراحی کننده خط تولید منسوج ملت بلون در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این خط تولید قابلیت تولید ۳۵۰ کیلوگرم منسوج ملت بلون را در روز دارد و قیمت تمام شده محصولات آن در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی، کمتر است.

امیرعلی شریفیان با بیان اینکه این شرکت در زمان حاضر قادر به فروش خط تولید و منسوج ملت بلون است، افزود: ماده اولیه خط تولید ملت بلون که ترکیب پلیمری خاصی از پلی پروپیلن است، توسط همین شرکت تولید و بکار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ملت بلون تولید شده دارای فیلتراسیون و کیفیت بالایی است، تصریح کرد: این موضوع در آزمایشگاه‌ معتبر فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مورد تایید قرار گرفت و کیفیت آن از نمونه‌های خارجی نیز بالاتر است.

شریفیان با بیان اینکه کار طراحی خط تولید منسوج ملت بلون از اردیبهشت امسال آغاز شد و تا مهر امسال ادامه یافت، اضافه کرد: در ماه های اولیه شیوع ویروس کرونا کشورمان با کمبود ماده ملت بلون برای تولید ماسک مواجه بود بهمین دلیل تصمیم به طراحی و ساخت این خط تولید برای رفع نیاز داخلی کشور گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه این خط تولید قابلیت رقابت با بسیاری از نمونه‌های خارجی را دارد، خاطرنشان کرد: نازِلی که در این خط تولید، مواد از آن پاشِش (پخش) و تبدیل به فیلامنت های (رشته ها) پارچه می شود از نوع خاصی است که باعث افزایش کیفیت مسنوج ملت بلون خواهد شد.

شریفیان گفت: ملت بلون، منسوج بی‌بافتی است که برای فیلتراسیون در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، بهداشتی، صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد و دستیابی به فناوری تولید آن از اهمیت خاصی برخوردارست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار