دبیر اتاق تعاون فارس با اشاره به نقش بانوان در توسعه جامعه گفت: تدوین سند توسعه برای اشتغال بانوان فارس امری ضروری است.
کد خبر: ۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰ 01 March 2015

به گزارش تسنیم نمایشگاه منطقه‌ای نقش‌آفرینی زنان به میزبانی استان فارس در دهه فجر برگزار شد و سه استان یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه شرکت داشتند.

در این نمایشگاه بیش از 160 غرفه برای ارائه توانمندی‌های زنان در نظر گرفته شده و معرفی چهره‌های علمی شاخص زنان و آموزش از وجوه متمایز و مهم این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های پیشین بود.

امروز در مراسمی سیده معصومه دستغیب، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس ضمن تشکر از بانوان شرکت‌کننده دراین نمایشگاه بر استمرار این حرکت تاکید کرد و اظهار داشت: باید به ظرفیت و توانمندی زنان توجه ویژه داشت و با شناسایی این ظرفیت‌ها از آن در جهت تعالی جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) و نامگذاری این ایام به نام هفته زن گفت: در این هفته تلاش شده تا با تشکیل کمیته‌های مختلف به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخته شود و ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار برای نسل جوان تبیین شود.

دستغیب تجلیل از زنان خیر، تجلیل از همسران شهید و زنان جانباز، معرفی زنان توانمند قرآنی، زنان هنرمند و ادیب و راه‌اندازی مراکز مشاوره با همکاری دانشگاه شیراز در مناطق جنوب شهر را از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت زن اعلام کرد.

بهروز فرهنگیان، دبیر اتاق تعاون استان فارس، نیز در این مراسم با اشاره به نقش زنان در توسعه جامعه افزود: امروز آمار ورود زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نشان از ظرفیت ویژه این قشر دارد و باید با ارائه سازوکارهایی از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر قوانین موجود مردانه است، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که در حال توسعه است باید این نوع ادبیات تغییر کند و محدودیت‌های حضور بانوان در برخی بخش‌ها برداشته شود.

فرهنگیان با اشاره به ایجاد روحیه تعاون در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه در میان بانوان تصریح کرد: امروز برای رسیدن به رفاه اجتماعی راهی جز تعاون وجود ندارد وعدالت محوری و ایجاد مساوات با تعاون حاصل می‌شود.

دبیر اتاق تعاون فارس با بیان اینکه مشاغل گروهی باید میان بانوان نهادینه شود، بیان کرد: در زمینه اشتغال بانوان باید کارهای پژوهشی بیشتری صورت گیرد و اتاق تعاون آمادگی ارائه مشاوره‌های شغلی رایگان را در این زمینه به بانوان استان فارس دارد.

وی با بیان اینکه در اغلب تعاونی‌ها 70 درصد اعضا بانوان هستند، اظهار داشت: نمی‌توان اینگونه تعاونی‌ها را صرف تعاونی بانوان حساب کرد با این حال در استان فارس 30 تا 35 تعاونی که کل اعضا بانوان هستند، وجود دارد.

فرهنگیان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در حوزه زنان بیان کرد: باید سند توسعه برای اشتغال بانوان تدوین شود تا از ظرفیت زنان در جامعه بیشتر استفاده شود که این سند و انجام امور مربوط به ان باید با محوریت استانداری شکل بگیرد.

نجمه مهارلویی، دبیر کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان در این جلسه از برگزاری چهارمین دوره این کنفرانس در اردیبهشت ماه سال 94 خبر داد و گفت: محور این کنفرانس سلامت عمومی و بیماری‌های مربوط به زنان است و مهلت ارسال آثار تا 10 فروردین تمدید شده است.

انتهای پیام/ ر

به اشتراک بگذارید

افسران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار