رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در حاشیه نشست با خبرنگاران گفت: در روز‌هایی که هوای اصفهان آلوده است، اورژانس پایگاه‌های خود را در مناطق آلوده و پرترافیک شهر مستقر می‌کند تا به افرادی که دچار مشکلات ناشی از آلودگی هوا می‌شوند، امداد رسانی کند.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 23 December 2020

دکتر غفور راستین گفت: افراد میانسال، بیماران قلبی عروقی، بانوان باردار، بیماران ریوی و افرادی که بیماری مزمن دارند، افرادی هستند که در روز‌های آلوده دچار مشکل می‌شوند.

وی به مرگ ۳۰ نفر در سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن اشاره کرد و گفت: امسال نیز تاکنون ۱۰ نفر ناشی از مسمومیت با گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به فعالیت ۱۵۷ پایگاه پیش بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: در استان نیز ۷۵ پایگاه در مناطق کوهستانی و صعب العبور مستقر هستند.

غفور راستین، احداث دو و نیم واحد پایگاه امدادی را در هر ۱۰۰ کیلومتر استاندارد جهانی دانست و گفت: در حال حاضر در استان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر یک و ۸ دهم یک پایگاه فعال است و این کمبود سبب شده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در مناطق کوهستانی و سخت گذر استان کسری پایگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس و استخدام ۵۰ نیروی اورژانس تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس استاندارد باید در هر پایگاه ۶ نیرو مستقر باشد که در حال حاضر در استان با کمبود ۳۰۰ نیرو مواجهیم.
راستین با بیان اینکه امسال با استفاده از بالگرد در ۳۷ ماموریت به ۴۸ مصدوم امدادرسانی شده گفت: نگهداری این بالگرد‌ها سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که این هزینه در بخش خصوصی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ برابر دولتی است.

رئیس اورژانس استان از خرید ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته هم خبر داد و گفت: این آمبولانس‌ها در شهرستان‌های برف گیر فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، خوانسار گلپایگان و سمیرم مستقر می‌شود.

راستین از نبود مسیر‌های ویژه عبور خودرو‌های امداد در بزرگرا‌ها وحلقه‌های ترافیکی شهر گلایه کرد و گفت: برای امداد رسانی در مناطق پر ترافیک شهر امسال ۳۰ دستگاه موتور آمبولانس در اختیار اورژانس استان قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار