رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با انتشار لینک جعلی به بهانه ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 23 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنان، انتشار لینک‌های جعلی در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان در شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: لینک معرفی شده دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به پیام‌های دریافتی از سوی افراد ناشناس، به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی آن کلیک نکنند، ضمناً هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی موردنظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

سرهنگ مرتضوی با هشدار در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی توسط مجرمان از طریق اپلیکیشن شاد نیز صورت می‌گیرد، معلمان و دانش‌آموزان جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‌//medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموماً با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها بویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند توجه نکنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار