مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای مهرماه تاکنون را ۶۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میانگین بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۲۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 23 December 2020

منصور شیشه فروش با اعلام اینکه میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای مهرماه تاکنون ۶۸ میلیمتر بوده است، اظهار کرد: بیشترین بارش ها در مناطق غرب و جنوب استان و کمترین بارش ها در مناطقی مثل خور و بیابانک و ورزنه بوده است.

وی با بیان اینکه بارش ها تاثیری در وضعیت سد زاینده رود نداشته است، گفت: با این وجود میانگین بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده و افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی از سردتر شدن هوا در دی ماه و بارش های نرمال، گفت: متناسب با این شرایط اخطار و هشدارهای لازم را به شهرداری ها در مورد پیش بینی سیلاب ناگهانی، افت دما و ویخ زدگی جاده ها دادیم تا امکانات مورد نیاز را فراهم کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی های هواشناسی از پنجشنبه این هفته تغییرات آب و هوایی و بارش های در استان خواهیم داشت، گفت: در این چند روز پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی را در اصفهان و مناطق صنعتی داریم. براین اساس توصیه های لازم به دستگاه های مختلف ابلاغ شد و اقداماتی همچون محدود کردن فعالیت صنایع آلاینده، عدم فعالیت کوره های آجر، پالایش آنلاین صنایع از نظر آلودگی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار گرفت.

شیشه فروش تاکید کرد: در حال حاضر در هیچ کدام از صنایع استان مازوت مصرف نمی شود و بر این موضوع نظارت کامل داریم.

وی همچنین به استقرار اکیپ های امداد زمستانی از ۲۰ آذر ماه تا ۲۰ اسفند در جاده های استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب تیم های امداد زمستانی با پشتیبانی ۲۷۵ پایگاه ثابت و سیار و ۷۵۲ تیم عملیاتی در زمینه امداد زمستانی فعال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: اداره راه در ۴۲ پایگاه مجهز به تجهیزات امداد زمستانی با ۷۵۰ نیرو، ۵۵۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۰ هزار تن نمک و ۳۰ هزار شن در آماده باش است.

وی با بیان اینکه ۱۷۷ تیم اورژانس، ۴۲ راهدارخانه، ۴۶ پایگاه هلال احمر و ۱۰ پایگاه پلیس راه نیز اقدامات لازم را برای ایمنی در فصل زمستان انجام می دهند، گفت: در ۱۰۹ شهرداری نیز تیم های امداد سیل و امداد زمستانی تجهیز شده و در آماده باش هستند.

وی از مردم خواست قبل از انجام سفر در فصل زمستان از وضعیت هوا و وضعیت راه ها اطلاع حاصل پیدا کنند و در صورت بروز مشکل از طریق تلفن های امدادی ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۱۵ فوریت های پزشکی، ۱۱۰ فوریت های پلیس، ۱۱۴ راهداری و ۱۱۲ هلال احمر کمک بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار