معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پیشرفت طرح‌های مسکن استان در قالب طرح مسکن محرومان، مددجویان، اقدام ملی و مهر، بصورت مستمر روزهای پنجشنبه‌ هر هفته پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 24 December 2020

حجت الله غلامی افزود: در جلسه امروز، مشکلات شهرضا و دهاقان در این زمینه با حضور نماینده و فرماندار این شهرستان ها و مسوولان مربوطه بررسی شد.

وی ادامه داد: در زمان‌ حاضر چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکن ویژه مددجویان و محرومان استان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای این طرح‌ها در دهاقان گفت: ظرفیت یکصدی واحدی مسکن محرومان و مددجویان این شهرستان به ۱۵۰ واحد افزایش یافته که از این تعداد برای ۱۲۲ واحد پرونده تشکیل شده است.
معاون استاندار اصفهان افزود: در شهرضا نیز ظرفیت یکصد واحدی مسکن محرومان به ۱۵۰ واحد رسیده که از این تعداد برای ۱۲۳ واحد، پرونده تشکیل و عملیات فنداسیون، اجرای اسکلت و در تعدادی هم عملیات اجرای سقف آنها آغاز شده است.
غلامی خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل صادرات و تجارت در زمینه اخذ ضمانت زنجیره‌ای این طرح ها ایراداتی داشتند که معاون بانک صادرات در جلسه امروز حضور یافت و این مشکل برطرف شد.
وی با اشاره به مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن مددجویان اظهار داشت: در این خصوص قرار شد بنیاد مسکن طراحی ۵۰ واحد مسکن مددجویان را تهیه و برای دریافت زمین به کمیسیون ماده پنج ارایه تا هفته آینده در باره آن تصمیم‌گیری شود.
معاون استاندار اصفهان با اشاره به ساخت ۱۶۴ هزار مسکن مهر در استان گفت: از این تعداد فقط وضعیت سه بلوک ۲۴ واحدی و در مجموعه ۷۲ واحدی در شهرستان شهرضا بدلیل مشکلات خاص پیمانکار به اتمام نرسیده که با پیگیری‌ ویژه اداره راه و شهرسازی یک بلوک ۲۴ واحدی از تعداد مزبور ۹۸ درصد پیشرفت داشته‌ است که هفته آینده تحویل متقاضیان می‌شود.
غلامی اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد در باره ۲ بلوک ۲۴ واحدی دیگر پس از برگزاری جلسات مستمر مدیرکل راه و شهرسازی با پیمانکار تا پایان اسفند تعیین تکلیف شود.
وی همچنین با اشاره به نام‌نویسی سه هزار و ۱۱۱ نفر در طرح مسکن اقدام ملی در سه منطقه دهاقان و شهرضا و منظریه گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۱ در شهرضا،۷۰ نفر در منظریه  و ۳۷۰ نفر در دهاقان واجد شرایط بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار