مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هیچ مجوزی برای استفاده از مازوت به عنوان سوخت در صنایع و نیروگاه‌های استان صادر نشده است و در صورت گزارش تخلف‌های احتمالی در این زمینه با آن برخورد جدی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 24 December 2020

منصور شیشه فروش افزود: با وجود افزایش کم سابقه مصرف گاز در استان در روزهای اخیر و بروز برخی محدودیت ها برای توزیع گاز در بین برخی صنایع و نیروگاه ها اما هیچ اجازه ای برای استفاده از مازوت بدلیل شرایط آلودگی اصفهان داده نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: نظارت درباره این موضوع به عهده اداره کل حفاظت محیط زیست است و اگر موردی بود باید برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه تعارفی با کسی وجود ندارد و با متخلفان برخورد قاطع می شود، اظهار داشت: به همه صنایع ابلاغ شده است که سیستم های خود را متناسب با شرایط آلودگی هوای اصفهان تنظیم کنند.

شیشه فروش با اشاره به شناسایی دست کم ۲۵۰ واحد صنعتی آلاینده در اصفهان، خاطرنشان کرد: این استان دارای حدود ۶۵۰ معدن فعال، ۲ هزار واحد سنگبری، ۶۰۰ واحد سنتی تولید آجر، ۷۲ شهرک صنعتی و ۲ میلیون خودرو است.

وی با بیان اینکه دیروز چهارشنبه شرایط خاص آلودگی هوا در اصفهان حاکم بود، تصریح کرد: وجود مه سنگین، پایداری هوا، رطوبت زیاد و سرد شدن دما تا سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر منجر به آلودگی شدید در کلانشهر اصفهان شد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بدلیل این شرایط ۱۳ پرواز به مقصد اصفهان یا از فرودگاه اصفهان به سایر نقاط کشور، لغو شد، اظهار داشت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بدلیل اینکه در منطقه خشک قرار دارد در فصل زمستان با آلودگی زیاد مواجه است و دیروز دید افقی در آن حتی به نزدیک صفر رسید.

وی به تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان در روز چهارشنبه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهادی از مرکز بهداشت اصفهان بعنوان تعطیلی به این ستاد نرسیده بود هرچند برای تعطیلی باید وزارت کشور و تهران تصمیم بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز و فردا در اصفهان بارش خواهیم داشت و مقداری از حجم آلاینده ها کاهش می یابد، افزود: بارش شامگاه چهارشنبه آلودگی هوای کلانشهر اصفهان را کاهش داد.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه حل معضل آلودگی هوای اصفهان نیاز به نگاه ملی دارد، گفت: لازم است که سازمان حفاظت محیط زیست موضوع اصفهان را در کارگروه آلودگی کشور مطرح و بررسی کند و اعتبارات و طرح های کلان ملی برای رفع آن و اجرایی شدن کامل قانون هوای پاک در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان هرکاری که برای کاهش آلودگی هوای اصفهان لازم بوده، انجام شده است، تصریح کرد: بعنوان مثال استان حداقل به ۳۰ ایستگاه پایش کیفی هوای دیگر نیاز دارد و برخی ایستگاه ها نیز قدیمی است و نیاز به نوسازی دارد که همه این موارد نیازمند تخصیص اعتبارات کافی است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مازوت ، صنایع ، نیروگاه ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار