معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک
لقمانی فر : در خصوص برگزاری آزمون ها مبتنی بر شرایط فعلی ( شیوع کرونا) ، آزمون حضوری و مجازی برای هر درس و هر مقطع ، باید همزمان باشد و شرایط حداقلی یک آزمون باید رعایت شود .
کد خبر: ۹۲۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 25 December 2020


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام از صدر تاکنون ، شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت ، گفت : هدف غائی و نهایی در مدارس شاهد ، تعلیم و تربیت فرزندان شهدایی است که با نثار خون خود برای این نظام عزت آفریدند.
حمید لقمانی فر افزود : ما وظیفه داریم که فرزندان این شهدا را به گونه ای تربیت کنیم که با افتخار راه پدران فداکارشان را ادامه دهند و به آن افتخار کنند .
لقمانی فر ادامه داد : وظیفه داریم که اجازه ندهیم فرزندان شهدا به جز دوری و عدم حضور فیزیکی اولیاء شهید خود ، دغدغه دیگری داشته باشند .
وی گفت : در شهرستان بویراحمد در مقطع متوسطه اول دو مدرسه شاهد با 18 کلاس و 519 دانش اموز در حال فعالیت هستند که هر کدام در هفته 270 ساعت تدریس موظف و 36 ساعت فوق برنامه دارند و البته حق الزحمه پرسنل هم بر اساس این ساعت است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود : در مقطع متوسطه دوم ، دو مدرسه با 25 کلاس 652 دانش آموز که در مدرسه شاهد دخترانه 518 ساعت موظف ، شصت ساعت فوق برنامه و در مدرسه شاهد پسرانه 364 ساعت موظف و 40 ساعت فوق برنامه ، اجرا می شود .

وی گفت : دبیران و کادر اجرایی شاغل در مدارس شاهد شهرستان بیش از 120  نفر است .
لقمانی فر ادامه داد : در کنکور سراسری ، مدرسه شاهد دخترانه از 86 نفر شرکت کننده ، 68 نفر قبولی دانشگاه و پسرانه از 50 نفر شرکت کننده در کنکور نفر 36 نفر توانستند به دانشگاه راه یابند که بسیاری از این قبول شدگان در رشته های مطرح و رقابتی دانشگاه های مشهور کشور قبول شده اند .
وی در خصوص نحوه آموزش در شرایط کرونایی با اشاره به شبکه اختصاصی آموزش و پرورش "شاد" گفت : ممکن است شبکه "شاد" ضعف هایی داشته باشد اما وزارت در حال رفع این اشکلات است ضمن اینکه بیان این نکته لازم است که فرهنگیان از شبکه های غیر ایرانی فقط می تواند در حد مکمل و در صورت ضرورت استفاده کنند .
لقمانی فر افزود : یکی دیگر از ظرفیت های آموزش مدرسه تلویزیونی است که بسیار خوب کار می شود و بهترین معلمان در این فضا به آموزش دانش آموزان مشغول هستند.
وی ادامه داد : اما برخی دانش آموزان به دلایلی امکان استفاده از فضای مجازی و تلویزیون را ندارند که برای کمک به این دانش آموزان و در جهت اجرای عدالت آموزشی ، درسنامه هایی تولید و در اختیار آن ها قرار می گیرد .

لقمانی فر در خصوص برگزاری آزمون و سنجش درسی دانش آموزان هم گفت : همه تصمیمات منوط به تایید ستاد مقابله با کرونا و اعلام وزارت آموزش و پرورش است اما آنچه که اکنون اعلام شده است برای افرادی که از امکانات فضای مجازی برخوردار هستند آزمون ها به صورت مجازی و برای کسانی هم که امکان فضای مجازی را در اختیار ندارند ، آزمون ها به صورت حضوری (با تایید ستاد مقابله با کرونای شهرستان) برگزار خواهد شد ضمن اینکه نمره مستمر با توجه به آرمون حضوری برگزار شده لحاظ می شود.

وی گفت : شرایط برای همه مشکل آفرین بوده است و مطمئنا آموزش و پرورش هم سختی های زیادی را در این شرایط پیش پای خود می بیند اما به هر جهت باید شیوه ای جهت سنجش دانش آموز باشد که بر اساس اطلس دانش آموزی تصمیم گرفته می شود .
لقمانی فر در پایان تاکید کرد : در خصوص برگزاری آزمون ها مبتنی بر شرایط فعلی (شیوع کرونا) ، آزمون حضوری و مجازی برای هر درس و هر مقطع ، باید همزمان باشد و شرایط حداقلی یک آزمون باید رعایت شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار