مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای استان اصفهان در ابتدای زمستان به ۲۱۷ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 25 December 2020

احسان الله امینی، مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد استان اصفهان تا یکم دی ماه سال جاری، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در ابتدای دیماه به ۱۷۸ میلیون مترمکعب رسید درحالیکه مدت مشابه سال گذشته ذخیره این سد ۳۱۱ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: ذخیره آبی سد زاینده رود امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال) ۷۳ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه سد زاینده رود به دلیل تأمین آب شرب و کشاورزی در بین سدهای استان دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: ذخیره این سد هم اکنون در مقایسه با سال گذشته و بلند مدت وضعیت مناسبی ندارد.

امینی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد با ظرفیت ۳۶/۶ میلیون مترمکعب در ابتدای دی ماه سال جاری ۵/۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است در حالی که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۱۶/۱ میلیون مترمکعب بود؛ از این رو ذخیره سد گلپایگان در سال آبی جاری ۶۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد حنای سمیرم با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب تا پایان آذر ماه سال جاری به ۹ میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۵/۸ میلیون مترمکعب بود. بر پایه آمار این سد نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۱۶ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد قره‌قاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب، به ۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است، اضافه کرد: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۶/۵ میلیون مترمکعب بود که امسال سه درصد و در مقایسه بلندمدت ۴۲ درصد افزایش ذخیره آبی دارد.

امینی ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون با گنجایش ۷/۱ میلیون مترمکعب تا ابتدای ماه دی ۱/۸ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است اما در مدت مشابه سال گذشته ۱/۵ میلیون مترمکعب بود؛ از این رو ذخیره این سد امسال ۱۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۱۰۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: سد باغکل نیز با ظرفیت ۵/۸ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱/۸ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که ذخیره آن در سال گذشته ۲/۸ میلیون مترمکعب بود؛ بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۳۸ درصد کاهش و در بلندمدت ۷۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که ظرفیت همه سدهای استان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون متر مکعب است، اظهار کرد: هم اکنون سدهای استان اصفهان در مجموع ۲۱۷ میلیون مترمکعب آب دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار