فرماندار شیراز گفت: اقدامات لازم ازجمله ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی شیراز برای میزبانی از مسابقات قهرمانی هندبال آسیا درحال انجام است و بزودی این کلانشهر برای برگزاری این تورنمنت آسیایی آماده خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 26 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری افزود: مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا ،انتخابی قهرمانی جهان مجارستان ۲۰۲۱ به میزبانی ایران برگزار می‌شود که این تورنمنت آسیایی از ۲۰ تا ۲۹ مارس ۲۰۲۱ همزمان با ۳۰ اسفند امسال تا ۹ فروردین ۱۴۰۰ در شیراز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:میزبانی این مسابقات آسیایی نه تنها شادابی و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت بلکه موجب رونق اقتصادی به ویژه برای مراکز اقامتی و هتل‌های شیراز که در شرایط کرونایی دچار آسیب جدی شده اند می شود.

امیری اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال آسیا به میزبانی شیراز تنها اداره کل ورزش و جوانان فارس مسئولیت ندارد و باید تمام ارگان‌های دولتی و خدمات رسان کلانشهر شیراز به سهم خود و در چارچوب وظایف قانونی برای بهتر برگزار شدن این میزبانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: ستاد برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در شیراز تشکیل و به تفکیک وظایف کمیته‌های تخصصی ازجمله هماهنگی و برگزاری مسابقات با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان و کمیته امنیتی،انتظامی و تامین زیرساختها و خدمات با مسئولیت فرمانداری شهرستان مشخص شده است.

فرماندار شیراز اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده موظف شده‌اند که گزارش روزانه و هفتگی پیرامون پیشرفت فیزیکی اقدامات عمرانی سالن محل برگزاری مسابقات یا دیگر اقدامات مورد نیاز توسط دستگاه های خدمات رسان را به فرمانداری اعلام کنند.

وی عنوان کرد: میزبانی این مسابقات ورزشی در سه سالن ورزشی شیراز شامل مجموعه ورزشی ۲۵۰۰ نفره صدرا که اکنون در حال تکمیل است و تا پیش از شروع این مسابقات به بهره برداری خواهد رسید ،سالن ۶ هزار نفره حسینی الهاشمی و ورزشگاه بزرگ پارس خواهد بود.

امیری با بیان این مطلب که سالن ۶ هزار نفره حسینی الهاشمی و ورزشگاه بزرگ پارس نیز در حال تجهیز امکانات مورد نیاز برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال آسیایی است،گفت: برگزاری این مسابقه ورزشی قهرمانی آسیا می بایست یک شروع نو برای گرفتن و برگزاری میزبانی دیگر مسابقات ملی و بین المللی ورزشی در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه با چنین میزبانی هایی در سطح آسیا حتی جهان می‌توان به راحتی جاذبه‌های مذهبی و زیارتی، توریستی ، تاریخی و فرهنگی شیراز با پیشینه غنی تاریخی اسلامی را بیش از پیش به جهانیان معرفی کرد، افزود: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمام توان رسانه ای خود برای ناامن جلوه دادن ایران استفاده می کند که با میزبانی شایسته چنین رویدادها و مسابقات بین المللی ورزشی نه تنها توطئه و موج تخریب آنان خنثی می شود بلکه با نمایش دادن امنیت کشور باعث رونق کسب و کارها و ارتقای اقتصاد شهر میزبان و ایران نیز خواهیم شد.

وی در ادامه بیان کرد: شیراز پیشینه ورزش باافتخاری دارد و از این شهر ورزشکاران و قهرمانان نام آور بسیاری پا به میدان گذاشته‌اند و اکنون نیز جوانان بااستعداد زیادی در گوشه گوشه این شهر وجود دارد که با ایجاد زیرساختهای لازم زمینه رشد آنها فراهم خواهد شد.

فرماندار شیراز اظهار داشت: در سالیان اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه افزایش سرانه ورزشی این شهر انجام شده است و هنوز نیز کمبودهایی وجود دارد که برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به زیان های باشگاه های ورزشی ناشی از شیوع بیماری کرونا،افزود: امروز بیماری کرونا زیان های سنگینی به اقتصاد کشورها وارد کرد و بسیاری از صنوف از جمله مدیران باشگاه های ورزشی متحمل خسارت های مالی و معنوی سنگینی شدند که لازم است برای رفع یا به حداقل رساندن زیان های وارد شده با همدلی و همراهی همگانی چاره اندیشی کرد هر چند از سوی دولت نیز تسهیلاتی برای قشر زیان دیده جامعه ورزش همچون باشگاه داران و مربیان ، ابلاغ و عملیاتی شده است.

امیری بیان کرد: با پیگیری های مستمر و تاکیدات استاندار فارس در نشست های متعدد با وزیر ورزش و جوانان و جذب اعتبارات لازم یکی از مطالبات اصلی مردم ورزش دوست شهرستان شیراز برای داشتن سالن ورزشی مجهز به منظور گرفتن میزبانی مسابقات ملی و بین المللی یعنی سالن ۶ هزار نفره حسینی الهاشمی، به زودی به بهره برداری خواهد رسید و این خواسته به حق مردم و جامعه ورزش شیراز تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به سالن ورزشی در دست احداث ۲ هزار و ۵۰۰ نفره شهر صدرا گفت: در روزهای اخیر بازدیدی به همراه نمایندگان دستگاه های خدمات رسان شیراز از این سالن ورزشی در دست احداث و محل پیشنهادی برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال جوانان آسیا به میزبانی شیراز انجام شد و هماهنگی بین دستگاهی در محل فرمانداری بر اساس جدول زمانبندی روند پیشرفت فیزیکی این سالن صورت گرفت که یقینا تا پیش از پایان سال جاری این سالن نیز به عنوان یکی از سالن های مجهز و مدرن در اختیار جامعه ورزش شیراز قرار می گیرد و امیدواریم افتتاح آن همزمان با برگزاری این مسابقات ورزشی آسیایی در همان سالن باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار