از ابتدای امسال تاکنون نیروگاه حرارتی اصفهان با تولید بیش از دو میلیارد و ۸۴۱ میلیون کیلووات برق ۹ درصد افزایش تولید داشته است.
کد خبر: ۹۲۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 27 December 2020

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با بیان اینکه نیروگاه حرارتی اصفهان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش تولید انرژی الکتریکی داشته است گفت: نیروگاه اصفهان دو میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۳۷۳ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص تولیدی به شبکه سراسری برق کشور انتقال داده است.
امیر نریمانی افزود: در صورت تکمیل و بهره برداری از طرح‌های در دست اقدام، از جمله راه اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین ساخت برج خنک کننده خشک، انرژی تولیدی سالیانه نیروگاه به دو برابر میزان فعلی خواهد رسید و تا ۸۵ درصد در مصرف آب نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
نیروگاه اصفهان دارای ۵ واحد بخاری مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۸۳۵ مگاوات برق در جنوب غربی شهر اصفهان و در حاشیه رودخانه زاینده‌رود واقع شده است.
این نیروگاه جهت تأمین آب مورد نیاز واحد‌های مولد برق بخاری باتوجه به غیردائم شدن جریان آب در رودخانه زاینده رود با صرف بیش از هزار میلیون ریال و با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی اقدام به ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و تبدیل فاضلاب خام به آب صنعتی کرده است که در صورت تکمیل ۳۰۰ متر باقیمانده خط لوله انتقال فاضلاب به نیروگاه، این طرح افتتاح می‌شود.
با افتتاح این طرح‌ها سالانه بیش از ۵ میلیون مترمکعب در مصرف آب برای تولید برق صرفه‌جویی خواهد شد که این صرفه‌جویی قابل توجه، منافع سایر بهره برداران از آب رودخانه از جمله کشاورزان اطراف نیروگاه را تأمین کرده و در پایداری بیشتر شبکه برق نیز مؤثر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار