رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برخی از مشکلات تولیدکنندگان در ثبت سفارش در تأمین مواد اولیه در حال رفع است.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در منطقه اقتصادی سلفچگان اظهار داشت:در جهت ترخیص کالا از گمرکات به‌خصوص مواد اولیه مشکلاتی در منطقه اقتصادی سلفچگان دیده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در مورخ 12 آبان ماه امسال بندی در رابطه با واردات در مناطق آزاد و تجاری آمده است که نشان می‌دهد ترخیص کالا طبق قوانین مناطق است اما همچنان برخی از تعارضات، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

وی تصریح کرد:با پیگیری‌های لازم برخی از مشکلات تولیدکنندگان در ثبت سفارش در تأمین مواد اولیه در حال رفع است تا بتوان با تأمین نیاز واحدهای صنعتی، چرخه تولید را حفظ کرد.

سیجانی در بخش دیگری پیرامون توسعه زیرساخت‌های تولید در منطقه بیان کرد: ارائه طرح توجیهی در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ضروری است و طرحی که توجیه لازم در احداث و یا توسعه داشته باشد مصوب و با همراهی بانک‌ها روند پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولید ماسک به دلیل قوانین اخیر غذا و دارو نمی‌توانند به تولید ادامه دهند که در این زمینه خواستار همراهی مسئولان هستیم، به‌خصوص اینکه منطقه اقتصادی مجوزهای لازم را درباره تولید ماسک داده‌اند و این واحدها نمی‌توانند مجوز دیگری از صمت بگیرند.

در این جلسه محمد حضوری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم نیز عنوان کرد: توانمندی تولیدکنندگان قم در تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده باکیفیت بالا افتخار بزرگی است و قطعاً تولیدکنندگان موفق درزمینهٔ تولید موردحمایت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: درگذشته امکان صدور مجوز در تولید کالاهای سلامت‌محور در قم وجود نداشت و امروز می‌توانیم با هماهنگی لازم بعد از بازدید مجوزهای لازم را در تداوم تولید صادر کنیم و دراین‌باره پشتیبان تولید هستیم.

حضوری بیان کرد: توزیع این تجهیزات نیز طبق اعلام غذا و دارو تنها از طریق شرکت‌های پخش انجام می‌شود و درروند توزیع، حتماً تولیدکنندگان را به سمت این شرکت‌ها هدایت می‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار