استاندار قم دستور مجدّدی برای بازبینی روند صدور مجوّز تردد در استان صادر و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را موظف به ارائه گزارش در این موضوع طی 24 ساعت آینده کرد.
کد خبر: ۹۲۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در حال حاضر برآورد کامل و جامعی از این طرح در دست نیست و فعلا به نظر می رسد روند نزولی کرونا در استان، حاصل رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم فهیم استان، اصناف و همچنین طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها بوده است.

وی افزود: تردیدی نیست که این طرح مهم باید با جدیت بیشتری دنبال و گزارش های آن نیز به صورت مستمر ارائه شود.

استاندار قم درباره موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی بیان کرد: انتظار ما از مجموعه مسؤولان دست اندرکار در این باره بیشتر بود، چراکه استان قم جزو اولین استان هایی بود که موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی را در دستور کار قرار داد، اما مایه تأسف است که همچنان درباره تأمین زمین برای احداث مکان ساماندهی این قشر زحمتکش و آسیب پذیر صحبت می کنیم.

سرمست همچنین در این موضوع بر ضرورت حفظ کرامت کارگران اتباع خارجی در استان تأکید کرد.

وی درباره موضوع روزبازارها و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن اماکن نیز تصریح کرد: ما هیچ گاه به دنبال تعطیلی روزبازارها نیستیم، در عین حال که درباره سلامت فعالان در این عرصه و همچنین مردم مراجعه کننده نگران هستیم و از این رو شیوه نامه های بهداشتی و ساماندهی این اماکن باید همچنان مورد توجه جدی دست اندرکاران باشد.

سرمست در ادامه به آسیب دیدن حوزه ورزش در زمان همه گیری کرونا توجه داد و گفت: بخش ورزش بویژه بخش خصوصی آسیب جدی در این دوران دیده اند و به دنبال آن هستیم تا حمایت حداکثری از آنان صورت گیرد، ضمن آن که اداره کل ورزش و جوانان استان هم باید نسبت به جذب حداکثری تسهیلات اقدامات لازم را داشته باشد.

استاندار قم همچنین خطاب به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود و درباره موضوع صدور مجوّز تردّد خاطر نشان کرد: ما باید خودنقاد هم باشیم، بویژه آن که بنده در نشست قبلی این ستاد دستور بازبینی شیوه صدور مجوّزهای تردد را نیز داده بودم.

وی افزود: البته از مردم فهیم و آگاه استان می خواهیم تا از مراجعه غیرضروری برای دریافت مجوز تردد بین استانی خودداری کنند، اما در عین حال باید روند صدور مجوّز این ترددها مورد بازنگری قرار گیرد.

سرمست ادامه داد: اگر وضعیت ارائه الکترونیکی این مجوّزها به دلایلی امکان پذیر نیست، باید تدبیری اندیشیده شود تا مرکز صدور مجوّز فعلی به چند مرکز تبدیل و با دقت در نوبت دهی و ضرورت عدم تشکیل صف، از بار تجمع مردم برای دریافت مجوز کاسته شود.

استاندار قم سپس دستور داد غیر از ساختمان فرهنگسرای جوان در جنب استانداری، برای معرفی ساختمان ستاد بحران، ساختمان نظام مهندسی و همچنین ساختمانی در محدوده پردیسان به عنوان مراکز جدید صدور مجوز تردد اقدام شود تا همه تجمع ها به یک مرکز محدود نشود.

وی همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را مکلّف کرد طی 24 ساعت آینده نسبت به بازنگری در روند صدور مجوّز تردد و ارائه گزارش نهایی اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار