مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ارائه تکلیف توسط معلمان در روزهای پنج شنبه و جمعه در سامانه شاد برای دانش آموزان در واقع نشانگر ایتار معلمان است.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 01 January 2021

برخی از والدین از اینکه کلاس های مجازی یا امتحانات فرزندانشان در در روزهای پنج شنبه و جمعه، برگزار می‌شود، گلایه دارند.

یکی از والدین می‌گوید: دانش‌آموزان ما بعد از شیوع کرونا حتی روزهای پنج شنبه و جمعه هم از گوشی جدا نمی‌شوند که برای ما نگران کننده است.

والدین دانش‌آموز دیگری هم گفت: من یک دانش‌آموز دبیرستانی دارم که از ابتدای امسال فقط یک بار از سامانه شاد استفاده کرده و ارتباط بین دانش‌آموزان و معلم از طریق واتساپ انجام می‌شود.

«رضا زینی‌وند مقدم» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ارائه تکلیف توسط معلمان  در روزهای پنج شنبه و جمعه در سامانه شاد برای دانش آموزان در واقع نشانگر ایتار معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه مطمئنا کیفیت آموزش در منزل با آموزش حضوری  در مدارس متفاوت است و برخی از همکاران   به خاطر حفظ کیفیت آموزشی مجبور می‌شوند در روزهای پایانی هفته نیز از وقت خود  و خانواده برای آموزش دانش آموزان مایه بگذارند.

وی ادامه داد: اگراین امر برای والدین و دانش آموزان سخت است، این سختی نیز برای معلم وجود دارد و معلم به خاطر تقیدی که به حفظ کیفیت آموزش دارد در زورهای تعطیل نیز وقت می‌گذارد.

زنیی وند با تاکید بر اینکه نباید این تصور وجود داشته باشد که این تدریس درروزهای تعطیل نشانه بی برنامگی است، گفت: در تدریس آنلاین نیز مانند تدریس حضوری برنامه مشخص وجود دارد و معلم بر اساس آن برنامه در زمان های 35 دقیقه ای که ممکن است تا 40 یا 50 دقیقه افزایش یابد به تدریس می پردازد.

وی تصریح کرد: به  سامانه شاد نمره قبولی می‌دهم زیرا با وجود سرعت عملی که در راه اندازی آن وجود داشت و تجربه مشابه آن نیز قبلا  وجود نداشت توانست سیستم آموزشی را یاری کند و هم اکنون نیز در حال خدمات دهی آموزشی به دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: البته هیچ برنامه ای نمی تواند جای تحصیل حضوری را بگیرد چرا که در آموزش حضوری علاوه بر انتقال مطالب آموزشی معلم و سیستم آموزشی، همزمان موضوعات پرورشی و تربیتی نیز توجه می‌شود که در سیستم غیر حضوری این امکان آن گونه که باید مقدور نیست./ع

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار