کد خبر: ۹۲۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 02 January 2021

قطار یکی از مناسب ترین وسایل نقلیه برای جا به جایی است. امروزه سفر با قطار بیش از هر نوع سفر دیگری در بین مردم رایج می باشد. یکی از مهم ترین مسائلی که مردم در هنگام جا به جایی به آن اهتمام می ورزند، قیمت بلیط قطار است. مردم علاقه مند هستند تا ارزان ترین بلیط قطار را تهیه کنند. سوال اینجاست، چگونه بلیط قطار ارزان بخریم؟ ما در این مطلب قصد داریم برخی از راهکار های خرید بلیط قطار ارزان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید. این مطلب 7 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می دهد، اما با کاهش هزینه های زیادی همراه خواهد بود.

چند راهکار ساده برای خرید بلیط ارزان قطار

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از خودرو شخصی برای جا به جایی هزینه کمتری ر به همراه دارد. اما این یک باور کاملا غلط است. شما با دانستن راهکار های خرید بلیط ارزان قطار می توانید هزینه های خود را کاهش داده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. حال در ادامه چند راهکار هوشمندانه برای خرید بلیط قطار ارزان را معرفی خواهیم کرد.

چگونه بلیط قطار ارزان بخریم؟

پرهیز از جا به جایی در ایام تعطیل

برای اینکه بلیط قطار ارزان بخرید سعی کنید در زمان هایی مانند: تعطیلات رسمی کشور، اول یا آخر هر ماه و در روز های تعطیل هفته نسبت به خرید بلیط قطار اقدام نکنید. در این ایام تعطیل شرکت های مسافربری تعرفه بلیط های ارائه شده خود را بیشتر می کنند تا از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند.

برای سفر اواسط ماه را انتخاب کنید. در این ایام و ایام غیر تعطیل قیمت گذاری عادی می باشد و شما می توانید با مراجعه به یک شرکت معتبر بلیط قطار را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید.

زمان خرید بلیط قطار

یکی دیگر از بهترین راه های برای خرید بلیط قطار ارزان، خرید در زمان مناسب است. در آخرین ساعات از بلیط فروشی، شرکت ها با مشاهده صندلی های رزرو نشده سعی می کنند این جای خالی را پر کنند. به همین دلیل برای فروش بلیط های خود سعی می کنند قیمت بلیط را تا حدودی کاهش دهند. در این هنگام شما برای خرید بلیط قطار ارزان باید از این فرصت استفاده کنید و ارزان ترین بلیط را خریداری کنید.

استفاده از تخفیفات

شرکت های مسافربری در اوقاتی از سال تخفیفات دوره ای را برای فروش بلیط های خود در نظر می گیرند. در برخی ایام شرکت ها بلیط های خود را با درصد های تخفیفی مختلف مانند 10 یا 15 درصد تخفیف ارائه می کنند. شما باید قبل از خرید بلیط قطار، اکثر وبسایت های فروش بلیط قطار را مشاهده کنید و با مشاهده بلیط های تخفیف دار نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

این تخفیفات معمولا در زمان های خاص قرار داده می شوند از این رو شما باید ایام خاص تاریخ را در نظر داشته باشید تا بتوانید به سرعت بلیط تخفیف دار را خریداری کنید.

"اگر نمی خواهید هزینه زیادی را برای سفر پرداخت کنید، شرکت راه آهن گزینه های زیادی را برای انتخاب شما قرار داده است. با ارائه انواع بلیط قطار در درجات مختلف و با ارائه خدمات متفاوت گزینه های متنوعی از ارزانترین تا گرانترین بلیط برای انتخاب وجود دارد که امکان مدیریت هزینه های سفر را به شما می دهد. ارزانترین بلیط قطار مربوط به بلیط قطار اتوبوسی یا سالنی و گرانترین آنها بلیط قطار های 5 ستاره می باشد." (منبع)

چگونه بلیط قطار ارزان بخریم؟

یک نکته برای خرید بلیط قطار ارزان

برخی از شرکت های مسافربری در هنگام سفر خدمات مختلفی مثل داشتن وعده غذایی لاکچری را به شما ارائه می دهند. شما در سفر هایی که مسافت طولانی ندارند باید از فعال کردن این موارد به هنگام خرید بلیط قطار پرهیز کنید. شما در مسافت های کمتر از 2 ساعت نیاز به یک عده غذایی لاکچری نخواهید داشت. از این رو از استفاده این خدمات برای خرید بلیط قطار ارزان خودداری کنید.

 خرید از وبسایت های معتبر

امروزه تعداد وبسایت هایی که اقدام به فروش بلیط قطار می کنند بسیار زیاد است. هر کدام از این وبسایت ها قیمت گذاری متفاوت و متنوعی را قرار می دهند. مشاهده این صفحات در اینترنت باعث می شود تا مسافران از قیمت اصلی و ارزان مطلع نشوند و بلیط قطار را با قیمت چند برابری خریداری کنند.

یکی از بهترین راه ها برای خرید بلیط قطار ارزان در این مواقع، خرید از وبسایت های معتبر و رسمی است. اگر به صورت اینترنتی بلیط قطار خریداری می کنید سعی کنید به وب سایت هایی مراجعه کنید که از سابقه طولانی تری برخوردارند و مشتری های بیشتری دارند. در این هنگام برای خرید بلیط قطار ارزان باید وبسایت ها متعدد را مشاهده کرده و ارزان ترین تعرفه قرار داده شده را انتخاب کنید. وبسایت های معتبر اصلی ترین و پایین ترین قیمت را برای بلیط ها در نظر میگیرند اما مابقی وب سایت های غیر رسمی قیمت گذاری مناسبی ندارند.

سایت های معتبر ارائه کننده بلیط قطار

تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت هایی هستند که می توانید به وسیله آنها خرید بلیط قطار ارزان را انجام دهید. در بین سایت های گفته شده این تیک بان است که توانسته با ارائه خدماتی نوین و ارزان ناممی نیکو از خود به جای بگذارد. تیک بان علاوه بر بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس را به فروش می رساند.

تیک بان به نشانی https://tikban.com/ بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. این سایت با تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی در ایران همکاری می نماید و بلیط تمامی آنها را به نازلترین قیمت ارائه می دهد. همچنین سایت تیک بان این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار