سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از به صفر رسیدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ۱۱ شهرستان این استان در هفته دوم دی خبر داد و گفت: اصفهان نیز در مقایسه با سایر شهرستان‌ها کمترین آمار فوتی را داشت.
کد خبر: ۹۲۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 03 January 2021

آرش نجیمی افزود: بررسی آمار همه‌ گیری کووید ۱۹ گویای بهبود وضعیت استان است بطوریکه در هفته دوم دی ماه جاری از چهارم تا دهم در ۱۱ شهرستان آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به صفر رسید و در میان سایر شهرستان ها (بجز کاشان و آران و بیدگل) اصفهان با وجودیکه بیشترین جمعیت را دارد اما کمترین آمار مرگ و میر را داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت کمترین میزان بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر مربوط به شهرستان‌های خور و بیابانک (صفر)، تیران و کرون و نجف آباد بود، اظهار داشت: بیشترین میزان بستری مربوط به دهاقان، نطنز و بویین میاندشت بود.

نجیمی خاطرنشان کرد: میزان بستری در شهرستان اصفهان در مدت مذکور از میانگین استانی که هشت در هر یکصد هزار نفر بود، کمتر و معادل هفت نفر بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از چهارم تا دهم دی چهار هزار و ۳۶۹ تست کرونا در استان اصفهان (بجز کاشان و آران و بیدگل) انجام شد که نتیجه ۱۸ درصد آنها مثبت بود، افزود: کمترین میزان بروز موارد کرونا مثبت در هر یکصد هزار نفر در این مدت در خور و بیابانک، فلاورجان و خمینی شهر بود.

نجیمی اوج مراجعات مردم برای نمونه‌گیری کرونا در استان اصفهان از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ تاکنون را در بازه زمانی پانزدهم تا بیست و یکم آبان امسال با ۱۸ هزار و ۱۱۴ مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد در زمان حاضر به کمتر از پنج هزار نفر رسیده است.

وی همچنین بیشترین میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در استان اصفهان از اسفند پارسال تا کنون را مربوط به پانزدهم تا بیست و یکم آبان امسال با ۲ هزار و ۲۸۵ بستری، خواند و اضافه کرد: در زمان حاضر تعداد بستری‌ها به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

به گفته وی در ماه های اسفند و فروردین امسال با افزایش موارد بستری کرونا مواجه بودیم و در اردیبهشت این روند نزولی شد اما از خرداد روند صعودی به خود گرفت تا در اواسط آبان به اوج خود رسید و پس از آن مجدد، روند نمودارها کاهشی شد.

نجیمی بیشترین میزان فوت مثبت کرونا را نیز در هشتم تا چهاردهم آبان امسال اعلام کرد و اظهار داشت: در آن تاریخ ۲۳۲ نفر جان خود را از دست دادند که اکنون روزانه  به کمتر از ۱۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری کووید ۱۹ تا کنون حدود ۳۴۹ هزار تست کرونا در استان اصفهان انجام شد، گفت: بطور کلی ۴۱ درصد این تست‌ها مثبت بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار