مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با سردی هوا و افزایش مصرف گاز مشترکین، فشار مضاعفی بر نیروگاه های برق وارد شده و با صرفه جویی ۱۰درصدی توسط مردم، شبکه برق و همچنین گاز پایدار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 04 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر حسن بکلو با اشاره به کاهش دما در سطح آذربایجان غربی اظهار کرد: کاهش دما سبب افزایش مصرف گاز و برق توسط مشترکان می شود و با توجه به اینکه برای کاهش آلودگی هوا نیروگاه ها از سوخت گاز استفاده می کنند مشترکین اگر در مصرف برق و گاز خود صرفه جویی کنند هر دو شبکه توزیع برق و گاز پایدار خواهد ماند.

وی افزود: کاهش ۱۰ درصدی در مصرف گاز و برق با رعایت نکات آموزشی ساده قابل تحقق بوده و درصورت رعایت نکات مدیریت مصرف، برق مصرفی مشترکین رایگان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح شرکت توانیر تلاش شده است تا ساعت ۲۱ به بعد که محدودیت تردد وجود دارد روشنایی معابر و بزرگراه ها کاهش یابد تا فشار بر شبکه توزیع در ساعات سرد شب کاهش یابد.

حسن بکلو اعلام کرد: صاحبان مشاغل، ادارات و بانک ها هم با خاموش یا کم نور کردن تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری کنند تا خانه مردم گرم و روشن بماند.

وی اشاره کرد: بر اساس اعلام شرکت توانیر و با یک درمیان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیرضروری در جاده‌ها حداقل به‌میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد: استفاده حداکثری از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش و جلوگیری از هدررفت انرژی با پوشاندن درز‌ها و ...، راهکار‌های ساده و بدون هزینه برای مدیریت مصرف برق در فصل زمستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار