فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۳۶ واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان فعال است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید دارد.
کد خبر: ۹۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۸ 05 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نورالدین فرزادی پور در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سرپل ذهاب گفت: شهرک صنعتی سرپل ذهاب در جریان زلزله آبان سال ۹۶ دچار آسیب های فراوانی شد که با اعطای تسهیلات بخشی از این واحدها به چرخه تولید بازگشته اند که در این راستا تلاش و همت صاحبان واحدهای تولیدی نیز برای شروع مجدد فعالیت آن ها قابل توجه است.

وی اظهار داشت: در مجموع شهرک صنعتی سرپل ذهاب ۶۴ واحد تولیدی دارد که ۳۶ واحد فعال و ۲ واحد آماده بهره برداری است و امیدواریم ۱۶ واحد راکد نیز با همت و تلاش صاحبان این واحدها و تسهیلات اعطایی بتوانند بازهم راه اندازی شوند و برای مابقی واحدهای غیرفعال این مجموعه نیز در آینده تلاش می شود که به چرخه تولید بازگردند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: ۱۶ واحد راکد تولیدی آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ قرار است با نظر کارشناسان و سرمایه گذاران، ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل کمک های فنی اعتباری و بند الف تبصره ۱۸ برای راه اندازی و فعالیت دوباره به صاحبان آن ها پرداخت شود که در مجموع زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم می کنند.

فرزادی پور اضافه کرد: درصدد هستیم با فعالیت واحدهای شهرک صنعتی و ظرفیت های این بخش بتوانیم زمینه اشتغال هرچه بیشتر جوانان جویای کار این شهرستان را فراهم کنیم.

او ادامه داد: فعالیت این واحدهای صنعتی علاوه بر تامین بازار شهرستان، توانسته برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار اشتعالزایی کنند و ما هم تلاش می کنیم تنا مشکلات صاحبان اتین واحدها را برطرف کنیم.

در جریان زلزله ۲۱ آبان ۴۶ میلیارد تومان به ۶۲ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب خسارت وارد شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار