دادستان کرمانشاه خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا قلیان سراها فعلا حق فعالیت ندارند.
کد خبر: ۹۲۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 05 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همکاری همه دستگاه ها با ستاد مقابله با بیماری کرونا، اظهارکرد: در این راستا، همه دستگاه های اجرایی در استان موظف هستند که همکاری های همه جانبه ای با ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا داشته باشند.

وی با تاکید براینکه همه دستگاه ها باید در حوزه ای که متولی آن هستند، با افزایش نظارت ها مقابله با بیماری کرونا را از اولویت های خود قرار بدهند، عنوان کرد: در برخی از اماکن مانند واحدهای خبازی، قنادی، دفاتر خدمات ارتباطی، دفاتر ثبت اسناد رسمی و ... که تردد مردم به آنجا بیشتر است، باید نظارت های دقیقی از سوی اتحادیه ها و دستگاه های مربوطه صورت گیرد تا اصول و پروتکل های بهداشتی در آنها کاملا رعایت شود.

دادستان عمومی وانقلاب کرمانشاه درادامه گفت: همچنین باتوجه به اینکه استفاده از وسائل و ابزار آلات قلیان، جدا از تاثیرات مصرف آن که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و مستعد شدن بدن فرد برای ابتلاء به بیماری ها می شود، افزایش خطر ابتلاء به کرونا را در پی دارد، برای همین از پلیس نظارت بر امکان استان می خواهیم تا اطلاع ثانوی فعالیت مراکز عرضه قلیان در استان متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در شش ماهه ابتدایی امسال حدود 200 قلیان سرا در استان به منظور مقابله با بیماری کرونا تعطیل شده اند.

کرمی در ادامه گفت: باتوجه به گزارش های و اصله از سوی تیم های نظارتی اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا مبنی براینکه در برخی از شهرستان های استان پروتکل ها و مصوبات ابلاغی ستاد استان اجرایی نشده، بنابراین به دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان ابلاغ کرده ایم که با نظارت دقیق و مستمر از طریق بازدیدهای میدانی بر واحدهای صنفی متخلف، با هرگونه سهل انگاری در انجام وظایف محوله مطابق با مقررات برخورد شود.

وی متذکر شد: قطعا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تمام اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را مختل کرده و تهدیدی جدی علیه بهداشت و سلامت عمومی محسوب می شود.

دادستان کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: همچنین از دستگاه هایی همچون آب و فاضلاب، محیط زیست و آب منطقه ای خواسته شده تا مدیریتی صحیحی نسبت به دفع فاضلاب تولیدی ناشی از شستشوی اجساد مشکوک و یا مبتلا به کرونا در غسالخانه ها انجام گیرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه تمام محموله هایی که وارد استان و یا از آن خارج می شود باید در راستای مقابله با بیماری کرونا نظارت کاملی روی آن انجام گیرد، عنوان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری کرونا، هرگونه محموله کالا یا مواد غذایی که از سایر استان ها بویژه استان های شمالی که وضعیت حادتری از نظر شیوع بیماری کرونا دارند، به استان وارد می شود، باید کلیه مراحل گندزدایی و ضدعفونی روی آن انجام گیرد.
فقط مدیران می توان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار