سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ؛
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از سرمایه گذاری هفت میلیارد یورویی در استان طی سه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 06 January 2021

به گزارش تابناک ایلام، جهانگیر رستم زاد  تاکید کرد: طرح های لرزه نگاری ، توسعه میادین نفتی و چهار طرح پتروشیمی ایلام از مهم ترین این طرح هاست.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: همچنین طرح پارک پلی پروپیلن برای ایجاد ۹۶ کارخانه تولیدی با اشتغالزایی پنج هزار نفر که ماده اولیه آن صنایع پایین دستی پتروشیمی است، طراحی شده و اکنون در حال عقد قرارداد و تفاهم نامه هستیم.

رستم زاد گفت: ۶ منطقه در چارچوب این برنامه طراحی شده که شامل تولید ۳۰۰ نوع مواد شیمیایی است که خوراک آن در زمینه تولید موکت، فرش ، صنایع نساجی، کاشی و سرامیک، غذایی، دارویی کاربرد دارد.

وی به احداث کارخانه مشترک خودرو ایران و عراق اشاره کرد و گفت: لازمه این امر ایجاد شهرک صنعتی مشترک برای ایجاد وسایل خودرو همچون لنت و کلاج، تایر خودرو، باتری، روغن و روان‌کاری های خودرو است و همچنین تکمیل نیروگاه برق مهران نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام خواستار تصویب هرچه سریع تر منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران شد و گفت: با تصویب این منطقه بسیاری از شرکت های بزرگ ملی و بین المللی در این استان حضور پیدا کرده و سرمایه گذاری می کنند.

رستم زاد اظهار داشت: اجرای ۱۰ طرح بزرگ و مهم صنعتی در استان در مرحله مطالعه بوده که برای ایجاد آنها با هلدینگ های سرمایه گذاری در حال رایزنی هستیم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار